"האהבה שיש בין הרשעים וקלי עולם אינה כלום, כי אינה אהבה אמיתית, רק כל אחד מתכוון לטובת ולהנאת עצמו, והכל בשביל חנופה, וכל אחד מתקנא בחברו.
אבל האהבה שיש בין הכשרים והיראים, בפרט האהבה שיש בין הצדיק ואנשיו, זאת האהבה אן לשער, והיא אהבה אמיתית, אהבה עצמית, באמת לאמיתו.
כי הצדיק אוהב את אנשיו באהבה גדולה ורבה מאד וחפץ בטובתם מאד באמת, אם אפשר היה לו, היה נותן להם כל הטוב שבכל העולמות, וגם בעולם הזה הוא רוצה שייטב להם מאד אף על פי שאין זה צורך גדול באמת,
כי העיקר היא טובת העולם הבא הנצחי, אף על פי כןהוא רוצה בטובתם מאד גם בעולם הזה, שיהיה להם כל טוב:
חצרות מצוירות וגינות וכיוצא, להכעיס לרשעים שיש להם כל זה..."
חיי מוהר"ן- חובה בכל בית.