מי רוצה מרתון שאלות בספרוץת?פוסעת


אניייקפיץ
יאללהלפוסעת


כינורו של רוטשילד-פוסעת

כינורו של רוטשילד / אנטון צ'כוב הסבר את שם הסיפור. בתשובתך כתוב על החשיבות של הכינור בחייו של ברונזה, ועל מערכת היחסים של ברונזה עם רוטשילד.

לא למדתי את זה.קפיץ
בואי נשאל רק על מה שהוא חובה, כי כל השאר כנראה לא למדנו את אותו דבר
אוקייפוסעת

שם הסיפור- בסיפור כינורו של רוטשילד רואים שברונזה עובר תהליך באמצעות הכינור.

בהתחלה מנגינות הן רק שמחות, אחכ הוא לא מסוגל לנגן מנגינות שמחות ובסוף המנגינות עצובות ונוגות מאד.

אפשר לראות בכך תהליך שלישי לכאורה- שמאדם שמח הוא הפך לאדם מדוכא, אבל תכלס זה תהליך טוב כי ממקום מדחיק הוא מתחיל להרגיש רגשות.

בתחילת הסיפור ברוזה שונא את רוטשילד ובסוף הוא נותן לו את הכינור שלו בתור צוואה והכותרת נקראת כינורו של רוטשילד כד לבטא את זה שרוטשילד בנגינתו בכינור מעביר את המסר שהבין ברונזה לכל העולם.

תהלה-קפיץ
תהלה נשאלת שאלה הנוגעת לגילה ועונה "בת תשעים שנה ואחת עשרה שנה אני"
א. מדוע תהילה מציינת כך את מניין שנות חייה?הסבירי והדגימי את דבריך
ב.החיים של תהילה מאופיינים בדפוס חוזר של "מידה כנגד מידה" הסבירי קביעה זו ובססי על שתי דוגמאות מן היצירה
א- מהההההההההההההפוסעת

ב- בלהבלהבלה. דוגמא 1- בעלה הפך חסיד ושרגא למתנגד.

2- שני הבנים שלה מתו חודש לפני הבר מצווה.

כן. ללמוד את הסיפור הזה פשוט הורס אותו קפיץ
א. תהילה עונה כך כשנשאלת לגילה כי מבחינתה בהיותה בת 11 חייה השתנו והספירה החלה מחדש.
חייה השתנו עקב... לא מעניין... כמה שטויות צריך לכתוב במקצוע המחורטט הזה?
אה אוקיי. תיארתי לעצמי ולא הייתי בטוחה..פוסעת

המון המון שטויות.

 

 

אבל נניח כינורו של רוטשילד זה מהמם. הניתוח שלו. כילו למדתי את זה בחמישית עם מורה מהממת לספרות.

אה. זה תלוי במורהקפיץ
אוף גם לי הייתה בחמישית מורה מהממת לספרות.
וכשאת היית בחמישית זו לא הייתה חסי?
המורה שלי השנה פשוט מעצבנת (רוצה רשימת שטויות שהיא אמרה לנו בשיעורים? זה כ"כ עצבן אותי)
לא.. חסי הייתה בשבתון..פוסעת

(חח כן)

 

 

תגידי, הייתה לנו שאלה עם שתי ביקורות על העולם הישן ושני געגועים אליו, או הפוך, לא זוכרת.. יש לך?

כןקפיץ
זה היה בבגרות חורף האחרונה, ככה שאין מצב שזה יהיה שוב.
אבל געגועים: הרבנית שמתלוננת "שהדור לפי התנור והתנור לפי הדור", ועל זה שהרבנים של היום לא באמת נחשבים לרבנים לעומת הרבנים של הדור הקודם.
של תהילה- שפעם לאנשים היה זמן, והם שמחו לשבת ולדבר והיום כולם ממהרים.

ביקורת: שהיו מחלוקות קשות, בין החסידים למתנגדים ובין חסידויות
פגז. רגע, מה המורה אמרה?פוסעת

ותגידי, את לומדת שואה או זוגיות?

זה שואה או אדם וזהותו אצלינוקפיץ
וכנראה ששואה
אז תלמדי אותי את שוה. לא התחלתי.פוסעת


טרקטורים זה השיר חובה?קפיץ
אז ככה. המשורר מספר על הבנים של דוקטור מנגלה. שמוכרים טרקטורים.
זה מייצג את זה שהעולם מתקן את עצמו, ואפשר להתיחס להסטוריה כאילו היא לא קרתה, הם חזרו לעבוד בעסק המשפחתי והגשימו את חלומו של הסבא.
הפסיחות בבית הראשון מייצגות רצף מהיר שלא משאיר מקום למחשבה, מייצג את חוסר החשיבה של האנשים, את זה שאחרי המלחמה חיילים טענו שהם לא חשבו "רק ביצעו פקודות".

חיילי בדיל- זה ביטוי לחיילים צייתניים וחסרי דעה עצמאית.
"במכון ביופי של ההסטוריה יודעים לסרק בלורית" - רמיזה לבלורית של היטלר
מרשים. תודה!!פוסעת


ועכשיו מה שאסור לכתוב בבגרותקפיץ
(חברה שלי פגשה את המחבר באוטובוס. אז זה מה שהוא אומר, ולא מה שהמורים לספרות אומרים. אבל הוא כמובן לא מבין כלום כי הוא לא יודע למה המחבר התכוון)

הוא כתב את השיר אחרי שהיה בטיול בגרמניה, וראה שלט של מכירת טרקטורים עם השם מנגלה, הוא שאל את נהג המונית אם יש קשר לדוקטור מנגלה, ועל זה כתב את השיר
כן, זה סיפרו לנופוסעת


אל נורא עלילהקפיץ
אל נורא עלילה/רבי *משה* אבן עזרא-
מהו הייעוד של פיוט זה? הסבר את דבריך ובסס אותם על 3 דוגמאות מהפיוט.
מי לומד את אל נורא עלילה?פוסעת

יעוד- לפתוח את תפילת נעילה.

 

דוגמא 1- המצא לנו מחילה בשעת הנעילה.

דוגמא 2- הקבלה- בקשות בפיוט כמו בתפילה.

דוגמא 3- אין לי מושג. לא למדתי את זה, אני בונה על ידעתני

אף אחד.קפיץ
הפוך. אל נורא עלילה ממש קל. אני בונה עליו
וואלה? אני ממש לא.פוסעת


סיכום של "דברי רקע ראשונים"קפיץ
המחבר הוא בכיין. וכי הוא מרוקאי אנחנו צריכים לרחם עליו ולהזדהות עם המסכנות שלו ועם כמה שדפקו אותו.
והוא גם לא יודע לכתוב. והמורה שלי משום מה ממש אוהבת אותו
שיר חובה בנושא אדם וזהותוקפיץ
אה אוקייפוסעת


הוא נורא.רוקדת בגשםאחרונה
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך