שאלה עץ הדר
מה ההבדל בין ישיבת מרכז הרב לבין ישיבות הקו/גוש?
לא כל כך הבנתיוהוא ישמיענו
את שואלת מה ההבדל בין מרכז הרב לנאמני תורה ועבודה או מה ההבדל בין ישיבות הקו לישיבות הגוש?

או שאת רוצה שננסה לעשות סדר באופן כללי בעולם הישיבות הדתי לאומי?
אני בן, והורדתי את "נאמני תורה ועבודה" מהשאלהעץ הדר
אה סליחה... 😁והוא ישמיענו
השם שלך בלבל אותי...

אני רוצה להגיד לך שגם אני לא כל כך הבנתי ועד היום אני לא כל כך מבין.
כלומר, אני כן מבין. אני מבין שיש הבדלים בין התפיסות שמולידים תוצאות שונות בפועל.
אבל אני לא מבין מה הסיפור הגדול- אני חושב שתפיסה מסויימת יותר מתאימה עבורי, ואני יותר מזדהה איתה- ולכל אני נמצא בה.
ממש לא בגלל שלילת התפיסה האחרת. הם לא נגד התורה, הם נגד הבנת רבותי את התורה; אבל הם בהחלט הולכים אחרי רבותיהם ונאמנים להם. הם לגמרי הולכים בדרך התורה.
ואני מעריך ואוהב אותם מאוד מאוד.

ואני חושב שיהיה אסון לעם ישראל אם השיטה הזאת לא תהיה קיימת.


אני בחרתי ישיבה על פי שייכות והתאמה, לא ע"פ פוליטיקה
אין הבדל בגדולסתם 1...
כולם מחפשים לעבוד את ד'.
וואי וואי...אריק מהדרום
מה אתה מנסה להבין ואז יהיה קל יותר למקד?ארץ השוקולד
בגדול, יש הבדלים בין ישיבות הקו לישיבות מרכז וביניהם לישיבות מעלה אדומים, הגוש וירוחם, ויש הבדלים בין השלישיה.

אם תמקד יהיה קל יותר להבין לאיזה כיוון תרצה לשמוע
א) מה ההבדל בין מרכז לישיבות הקועץ הדר
ב) מה זה ישיבות הגוש
ההבדל המרכזי הוא היחס למרכזיות התורה וייעודהנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ' בסיון תשע"ח 18:36
(תסתכל בחזון הרב קוק להקמת הישיבה המרכזית העולמית) נגזר ממנה ממילא היחס למעשה בהיבטים שונים- ארץ ישראל- התיישבות / תורה / פרנסה וכו'

הבדלים אידאולוגיים שמתבטאים בצורה מעשית.
בפשטותאריק מהדרום
מרכז הרב זה עבודת ה' על פי שטתו החינוכית של הרב שפירא ותלמידיו.
הר המור זה עבודת ה' על פי שיטתו החינוכית של הרב טאו ותלמידיו.
ישיבת הגוש זה עבודת ה' על פי שיטתו החינוכית של הרב מדן ותלמידיו.

וזהו.
השאלה מה ההבדל פחות או יותר בין השיטותעץ הדר
אבל נראה שאתה לא רוצה להיכנס לזה...
אני פשוט לא רואה טעםאריק מהדרום

וזאת מפני שצריך ללמוד עשרות שנים כדי להבין את הדברים הנ"ל אבל בגדול, אם אתה מתלבט לאן ללכת אז פשוט תסתכל על תלידי מרכז, הר המור והגוש ותבין אינטואיטיבית.

באופן סטיגמטי:טיפות של אור
א. הרב שפירא - לימוד תורה הכי חשוב, יישוב א"י, רגליים על הקרקע.
(סירוב פקודה, לא עולים להר הבית בגלל ספק כרת)



ב. הרב טאו - גמרא + הרבה אמונה. להשקפה יש המון מקום

(ממלכתיות, הצבא קודש קודשים, המדינה היא יסוד כסא ה' בעולם, לא עולים להר כי העם לא מוכן)

סימנים מזהים: פנים טובות, אורות בעיניים ומתחת לבית שחי, מזיזים הרבה דברים בעם (כמו מכינת עלי), קצת/הרבה סגירות מחשבתית.



ג. הגוש - אמת, תיעוב של אפולוגטיקה, קצת/הרבה ליברליות.

לא נמנעים מללמוד ולהתמודד עם ביקורת המקרא, יונקים גם מהרב סולובייצ'יק וגם מהרב קוק, לא בהכרח נגד חברה מעורבת וכו'


אם יש לך כח לקרוא..טיפות של אור
התגובה הכי טובה בנושא אי פעם:

דבר ראשון אין קשר - נסיונות פעילים

רק בנוגע לגוש זה פחות מדויק
כמה נקודות על מה שכתוב שם.רק שמחה#

1. לא כולם מסכימים לגבי ההנחה שהרב צבי יהודה רצה שהרב טאו ימשיך אותו. נראה לי שמעתי עד היום איזה 7 גרסאות שונות (וכל אחד יש לו אבא/חבר/ר"מ שהיה שם).
2. צריך להגדיר את המושג "ממלכתיות" מחדש. מה זה ממלכתיות? האם מי שקורא לסירוב פקודה על איסור תורה, אך בכל שאר הענייניים שאינם נגד התורה הוא מאוד ממלכתי, הוא לא ממלכתי? האם רבני הקו שקוראים לסירוב פקודה היום על כל הקשור לשירות המשותף, הם לא ממלכתיים? 

ההבדלים בין הזרמים בצינות הדתית הם הרבה יותר גדולים מהאם לסרב פקודה. ההבדלים הם לא בין הר המור ושלוחתיה לבין מרכז ושלוחתיה. 
בתוך הקו יש הבדלים גדולים. ובתוך "הקו של מרכז" יש הבדלים גדולים.
* היחס למודרנה.
* היחס לתורה ועבודה.
* היחס למדע.

* היחס לחילונים.
* היחס לפמינזם.
* היחס ללהט"ב.
* היחס לחינוך. כמה תורה? כמה מקצועות חול?
* פתיחות כלפי השקפות אחרות.
* עיון או אליבא דהלכתא.
* היחס לאברכות.
* היחס להתנחלויות, היחס לגרעינים תורניים, היחס לנערי גבעות.
* פתיחות או שמרנות?
* היחס כלפי חרדים.
* היחס כלפי כתביו של הרב קוק. איך לפרש אותם. האם מותר לשנות.
ועוד ועוד ועוד

יש שם ה-ר-ב-ה אי דיוקים!!ק"ש
מרן הרב שפירא, לא היה תלמיד של מרן הרצי"ה אלא שותף שלו. הרצי"ה ביקש ממנו ללמד בישיבה. מתש"ה הוא היה ר"מ ומתשי"ב (פטירת מרן הגרי"מ חרל"פ) מסר שיעור כללי, שבמובן הפשוט זה 'ראש הישיבה'. אלא שבמרכז הרב ההנהגה והטויית הדרך, היתה אצל מרן הרצי"ה.
כל מי שהוזכר בהודעה ההיא איתו ברשימה, כמו כל בוגרי מרכז הרב האחרים, היו תלמידיו של מרן הגר"א שפירא, גם אם רבם היותר מובהק היה מרן הרצי"ה.

(יש שם עוד כמה וכמה טעויות כולל בסדרי זמנים ואכמ"ל)
מ-א-ו-ד סטיגמטי.....והוא ישמיענו
אה כמובן שמה שכתבו למעלה נכוןטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך כ' בסיון תשע"ח 20:10
בכל הישיבות בעיקר לומדים גמרא-רש"י-תוספות ופחות מתעסקים בדברים אחרים


בפרט, מה שמשותף למרכז הגוש והר המור זה שהלימוד בעיון ברמה גבוהה מאוד

וכמעט אפחד לא שיקוף מדוייק של הישיבה שלו..
כתבת יפה, אם כי יש להעיר ביחס לאארץ השוקולד
שרבים מרבני ישיבות מרכז הרב עולים להר הבית:
הרב אליקים לבנון, הרב דוב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר מלמד, הרב חיים דרוקמן.

לדעתי זה נעצר בתוך הישיבות שם.רק שמחה#

כלומר, מי שלומד בהר המור, למשל, זה עבודת ה' על פי הרב טאו. אבל, מחוץ להר המור אין באמת קו. לפחות לא קו לינארי
אותו הדבר לגבי מרכז. 

*בגוש יהיה בפנימייה ספרי חול, במרכז לא יהיה, ובהר המורחסדי הים
ידברו נגד עירוב של קודש וחול.

*בגוש ינתחו את פשט הפסוקים כמו ה'אבן עזרא', במרכז יתעמקו בפסוקים כמו הרמב"ן, ובהר המור ידרשו את עומק הרמוני של הפסוקים עד שלא ניכר הקשר בין הדרשה לפסוק.

*בגוש הטכנולוגיה נמצאת בבית מדרש, במרכז הטכנולוגיה בפנימייה, ובהר המור בל יראה ובל ימצא.

*בגוש הרב קוק הוא הוגה דעות חשוב, במרכז הוגה דעות מרכזי, בהר המור הוגה דעות בלעדי.

הכי טוב שראיתי עד היוםענבל
לא יודע מה במקומות האחריםק"ש
אבל במרכז, גם אם לא הרבה בבית מדרש (בעיקר כי אי אפשר להניח על סטענדערים) ההרחיבי והספריה מלאים במחשבים.
ויש להעיר גם על שאר הדברים...ק"ש
חזק, אם כי לא מדויקארץ השוקולד
^^^סביוןאחרונה
אבל מציג בצורה נהדרת את הסטיגמות על שלוש הישיבות הנ"ל
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צעאחרונה
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך