סווו... מרתון שאלות בהסטוריה?קפיץ
ככהעברי אנכי
מכתבי מקמהון. מה הם?
הסבר איך צמחה הלאומיות הערבית-ישראלית.
תן 2 מערכי מנדלסון
מנה 2 הבדלים בין האורתודוקסים לרפורמים
מהו מבצע נחשון ולמה הוא ככ חשוב? תאר שינוי שעשתה המדינה בו.
מהו הפתרון הסופי?
מה הייתה טענת הנצאים בכליאת היהודים בגטאות? 2 טענות.
מהו אוטואמנציפציה?
להמשיך?
זה טובקפיץ
2.הלאומיות הערבית הישראלית צמחה לאחר מלחמת העולם הראשונה, עד אז הערבים ראו את עצמם כחלק מסוריה הגדולה,מדינה ערבית שתתפרש על כל המזה"ת והובטחה להם ע"י הבריטים. חלוקת המזה"ת למנדטים: בריטי בישראל וירדן וצרפתי בלבנון מנפץ את החלום הזה וגורם לערבים בא"י להבין שהם לבד. ההבטחה של הבריטים ליהודים (הצהרת בלפור) גורמת להם להבין שלא הולכת להיות להם מדינה, והם מתאחדים כלאום ען דרישה להכרה עצמית.
3.התורה ניתנה לעמ"י ע"מ להפיץ ערכים מוסריים לכל העולם. והם מחויבים לזה
צריך להקפיד על תו"מ אך לאפשר חופש אמונות ודעות.
4. אורתודוקסים: עודדו עליה לא"י. "חדש אסור מן התורה"
רפורמים: ביטלו את המצוות הקשורות לא"י "ברלין היא ירושלים שלי" טענו שהדת צריכה שיערכו בה חידושים כדי לשמור את הצעירים קשורים אליה.
5. מבצע נחשון, הוא המבצע הראשון של תוכנית ד. המדינה עברה ממדיניות מתגוננת להתקפה יזומה. אני לא באמת זוכרת מה זה ומה קרה שם.
6. הפתרון הסופי הייתה התוכנית של מחנות ההשמדה, שהתחילה בדרישה לרכז את היהודים בערים שקרובות למסילות רכבת (איגרת הבזק) והתוכנית להשמדתם המלאה.
7. לא יודעת
8.זו הטענה של מבשרי הציונות, שעמ"י צריך להקים לעצמו מדינה, מכיוון שהוא לא יוכל להיות אף פעם כמו כל שאר העמים
תראי מה כתבתי..עברי אנכי
..עברי אנכי
1. הסכם בין בריטניה למדינות המזרח התיכון שאם הם יעזרו להם בקרב מסויים אז הם יעזרו להם לממש את חלום סוריה הגדולה
2. נכון. מנה 2 מרכיבי זהות שלהם.
3. נכון. הפרדת דת ממדינה גם תופס
4. מצויין
5. כבישת שטחים ויצירת רצף טריטוריאלי. השינוי מדיניות של הצבא זה נכון. וכן פריצת המצור
6. האמת שבזה אנלא חזק ככ. יכולה לפרט בבקשה?
7. אנחנו עושים להם טובה, שונאים אותה
הם נגועי מחלות ואנחנו מפחדים על התושבים האחרים שלנו
8. לא מדוייק. עם ישראל תמיד יהיה שנוא ואין לאנטישמיות פתרון. אין. צריך ללכת למקום משלנו. האמנציפציה נכשלה!
צריך לקבץ את כולם. כתב את זה פינסקר. שהיה מראשי תנועת חיבת ציון...
מה זה מקמהון? |מבוהל|יעל
או במילים אחרות - אחרי שגמרתי את המיקודית המוח שלי לא מסוגל ללמוד שוב.
זה עובד לך טוב?גלידת לימון
בינתיים כןיעל
וואו. זה טובקפיץ
תודהיעל
אני גם ככה. רק ערב לפני.פוסעת
ואוו. זה ממש טובגלידת לימון
שרק ימשיך ככה
אמן!יעל
וואו. אני 82 בחסדעברי אנכי
שאלותקפיץ
2.הסבר את סיבת ההתנגדות לבתי הספר של כי"ח
3.הצג שני הבדלים בין האנטישמיות הנאצית לאנטישמיות בעת העתיקה
4.מהו המרד הקדוש?
5.מהי תנועת המרי העברית? הסבר מה גרם להתפרקותה
..עברי אנכי
הסכם לא לתקוף זה את זה. בפשטות. לא?
מה זה הצב. לא הבנתי...
שילוב לימודי חול יגרום להתבוללות ועזיבת התורה. נראלי
א. אם תתנצר הכל עובר.
ב. לאיודע
מרד של אנשי הפועל המזרחי נגד המזרחי. סוציאלזם וכו. קל.
שילוב של האצל לחי וההגנה
פיצוץ מלון המלך דוד. טענות חלוקות.
לא רעקפיץ
עם ירדן- יש מובלעת ישראלית בהר הצופים (בית החולים ובית הספר לשוטרים.) מכניסים רק רופאים ואחיות ואסור להכניסכ צבא (ישראל כמובן התעלמה מזה)
2.נכון
3. יותר כללי- התכונות של "להיות יהודי" הן מולדות ואין אפשרות לשנות אותן ולכן המרת דת לא עוזרת
התבססו גם על טיעונים מדעיים.
4. נכון
5. נכון
תסבירי את 3. לא הבנתיעברי אנכי
מתוך קיץ תשעזגלידת לימון
אחד מתחומי המאבק של היישוב היהודי בשלטון הבריטי היה תחום ההתיישבות
הסבר אחת מהמטרות במאבק זה והצג פעולה אחת של היישוב בתחום הזה
...קפיץ
פעולות במאבק-11 הנקודות בנגב/חומה ומגדל
נהדרגלידת לימון
יש לך עוד מטרות שאת יודעת?
לא נראה ליקפיץ
יש 3 סיבותגלידת לימון
שאני לא זוכרת
נראלי שיותר נכון לומרעברי אנכי
זה שבגלל שיש ליהודים ישובים שם, הם יקבלו את השטח הזה. ולא הערבים.
שיר השנים שצריך לזכור בהיסטוריהגלידת לימון
יש שם שירת נשים?עברי אנכי
עד הזמן הזה, או מ הזמן הזה?
אפשר לשמוע?
לא הבנתי את השאלותגלידת לימון
קיצר, אפשר לשמוע? ממתי עד מתי יש שם בנות שרות?עברי אנכי
מה זה בכלל?
לא יודעת, אתה שומע שירת נשים?גלידת לימון
אם לא, אז אל תישמע. אם כן תישמע.
מדקה 44 ו20 שניות עד לא יודעת מתי.
זה שיר שמישהי מגלצ כתבה על כל השנים שצריך לזכור לבגרות
עשית אותי עצבני
עברי אנכי
אבל זה לא באשמתך.
מה זה אם אתה שומע?!?!?
אסורר!!!!!!!!
מה השאלה בכלל!!
אני מתחרפן כששואלים אותי "אתה שומר נגיעה"?!?!?!
אתם חבר'ה דתיים. אם אני אשאל אתכם אם אתה שומרים שבת אתם תשתגעו!!
אז למה זה לא?!?!
-סוף עצבים- 
לא באשמתך. זה המצב היום וזה נורא
את בסדר. זה סתם 
אני ממוחית בזה ממש.גלידת לימון
א. יש כל מיני התרים בזה
ב. יש אנשים שקשה להם בחלק מהדברים. אסור באיסור חממור לדבר לשון הרע, זה אומר שכל הזמן אתה לא מדבר? לא, זה קשה. ולפעמים יש נפילות. אז לא יודעת, אולי אתה בתקופה שקשה לך עם שירת נשים ואתה כן שומע?
אם תשאל אם הם שומרים שבת הם יתעצבו, אבל אם תשאל אותם הלכות ספציפיות שקצת "נשכחו"(אין לי דוגמא לגברים כרגע, אבל יש נשים שמסתרקות ותולשות שיערות. בשבת.) יש המון סיכוי שיענו שהם עושים את זה.
..עברי אנכי
על ההיתרים אני מודע
אבל השאלה עיצבנה אותי.
לא המקרה הספציפי הזה
אני לא מושלם. ממש לא.
אבל אם שואלים אותי אם אני שומר שבת, אני אגיד שברור שכן.
אבל ברור שקשה ולא זוכררים הכל..
למה השאלה עיצבנה אותך? אני לא מבינהגלידת לימון
ברור שאתה בכלליות שומר שבת, אבל אתה ממש ממש מקפיד על כל הלכות שבת?
על הכל?
הכל?
אני די בטוחה שלא.
תכלס?עברי אנכי
אין לי ככ זמן בשבת לחלל אותה..
אבל ברור שבשבתות יוצאות דופן זה קשה.
ברור.
אבל שואלים אותי אם אני שומר שבת. זה מעצבן
אותו הדבר אם ישאלו אם אני שומע שירת נשים.
הבנת?
לא. ונפסיק ניצלושגלידת לימון
אם רוצה נמשיך בשירשור אחר
לא צריך זמן כדי לחלל שבתסביון
אני לא מתבל. אני לא עושה כלום בשבת..עברי אנכי
חוץ מלאכול. ובורר בדג אני לא..
המשפחה שלי מכירה..
חוץ מהאוכל קידוש וכו.. אני לא איתם
קצת מוזר להגיד "אני לא עושה כלום בשבת"סביון
לפתוח ספר זה חילול שבת?עברי אנכי
וראיתי את ההקדמה
זו באמת הפעולה היחידה שאתה עושה?סביון
בערך.. פלוס מינוס..עברי אנכי
אוכל (ונזהר). ישן. מפנה שולחן.. מותר מגרף של רעי, בסיס לדבר האסור והמותר וכל זה
מתפלל
בדכ זורק ת'זבל 
אז אתה יודע את הבסיס של הלכות שבתסביון
מש"ל
בדיוק!!!! 

עברי אנכי
תהיה בריא
סביון
זה כל כך לא מוחלטיעל
כלומר?עברי אנכי
אני לא מכירה את כל הצדדים בהלכהיעל
שירת נשים?עברי אנכי
הגמרא בברכות כד. אומרת שאסור
יש שםעברי אנכי
שוק
שיער
קול
טפח
(לא בסדר הזה)
באישה ערוה
עריכה:יעל
שניהעברי אנכי
..עברי אנכי
א"ר יצחק טפח באשה ערוה למאי אילימא לאסתכולי בה והא א"ר ששת למה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים לומר לך טכל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורף יאלא באשתו ולק"ש אמר רב חסדא שוק באשה ערוה שנאמר(ישעיהו מז, ב) גלי שוק עברי נהרות וכתיב (ישעיהו מז, ג) תגל ערותך וגם תראה חרפתך אמר שמואל כקול באשה ערוה שנא' (שיר השירים ב, יד)כי קולך ערב ומראך נאוה אמר רב ששת לשער באשה ערוה שנא' (שיר השירים ד, א) שערך כעדר העזים:
רשי:
לאסתכולי בה - אם אשת איש היא:
תכשיטין שבפנים - כומז דפוס של בית הרחם שהיו עושין לבנותיהן ונוקבין כתלי בית הרחם כדרך שנוקבין את האזנים ותוחבין אותו כדי שלא יזדקקו להן זכרים:
עם תכשיטין שבחוץ - אצעדה וצמיד הן הביאו אותן על כפרת הרהור עבירה שנסתכלו בבנות מדין:
לאשתו ולק"ש - אם טפח מגולה בה לא יקרא ק"ש כנגדה:
שוק - באשת איש:
ערוה - להסתכל וכן באשתו לק"ש:
גלי שוק - וכתיב בתריה תגל ערותך:
קולך ערב - מדמשבח לה קרא בגוה שמע מינה תאוה היא:
יש פה דברים שאולי לא תביני.
כאילו.. גם ארמית קצת.. וגם צריך להכיר איזה משו ממסכת שבת..
אבל את הרעיון הכללי את יכולה להבין
...יעל
מחזק את מה שאמרתי בעריכה של התגובה, לא?
לא. כי זה נכון לטפח באישה ערווה..עברי אנכי
וזהו? לא נשמע לי הגיונייעל
זו בדיוק ההוכחהסביון
וזכורני שזו מחלוקת ראשונים (על בסיס הגמרא הזו) אם מותר לשמוע שלא בשעת ק"ש, רוב הראשונים אמנם סוברים שאסור (למרות שבפשט הגמרא כאן לא רואים שום איסור, הם אומרים שאסור למרות שלא כתוב במפורש) אבל גם אז אתה יכול להכניס חילוקים של מה קורה אם אתה לא רואה אותה ולא מכיר אותה ושומע הקלטה ולא שהיא ממש עומדת מולך ושרה וכו'.
בקיצור, זה לגמרי לא דומה לשמירת שבת ויש המון צדדים להתיר.
תודה.גלידת לימון
התר גורף אין.עברי אנכי
כי ודאי אישה שעומדת מולך בשידור חי ואתה רואה אותה. היא מעל גיל 10 ואתה מתרכז בשירה זה אסור
המחלוקת היא מתי האיסור נוגע.
לא איזה התרים יש בגלל הדור שלנו...
ונכון.
יש את המחלוקת שציינת וכו וכו
זה דומה מאוד לשמירת שבת כי אין צדדים להתיר את זה כי זה אסור
יש שאלה מתי האיסור נוגע
אני אמרתי לה, בלי קשר למקרה העכשוי, שיש לו התרים (כבר כתבתי את זה למעלה אני חושב..)
אני מדבר על השאלה הכללית
גם אני מדבר על השאלה הכלליתסביון
בכל מקרה, אם זו מחלוקת ראשונים ברור שאין מה להשוות לחילול שבת. והמחלוקת היא לא אם אפשר למצוא היתרים, אלא אם האיסור הזה קיים בכלל.
האיסור קיים. השאלה מתי.עברי אנכי
האיסור לאכול קיים. השאלה מתיסביון
אויש נו. זה שונה לגמרי. ואתה מבין אותיעברי אנכי
האיסור של שמיעת אישה שרה הוא איסור
השאלה היא מתי הוא חל
אם הוא לא היה קיים... הגמרא לא הייתה מזכירה אותו.
לעומת זאת האיסור לאכול הוא רק ביום כיפור וכו וכו וכו
אתה מבין את ההבדל טוב
אין מה להשוות
אם נגיד שזה רק עניין של היסח הדעת, באמת אין שום הבדלסביון
צריך להסתכל בראשונים שסוברים שמותר ולראות מה הם כותבים.
לכולי עלמאעברי אנכי
יש איסור כשאתה קורא קש
היא גדולה
אתה רואה אותה
מתרכז בה
וכל זה.
לעומת זאת
האיסור של אכילה ביום כיפור הוא שונה במהותו.
האיסור אכילה הוא רק ביום כיפור לעומת זאת במקרה שלנו זה גדר מתי זה נקרא מתי לא
עיקר האיסור הוא תמיד, ואז יש את ההגדרות שלו
יום כיפור האיסור הוא רק עליו
(אני מרגיש איזה חוקר הלכות..
זה פשוט. למה אתה מנסה בכוח להשוות? זה שונה מאוד)
אני מנסה להשוותסביון
עיין כאןסביון
תקרא את החלק הראשון (משמעות האיסור)
לשיטת הסוברים שאין איסור, אז הוא לא קיים בכלל. אם אסור לומר קריאת שמע בזמן ששומעים קול אישה, זה אומר שהאיסור לשמוע קול אישה לא קיים.
מובן למה זה לא שונה מאוד?
אני עם סביוןיעל
משמע - מותר לשמוע אישה, אסור רק בתנאים של כך וכך
זה מחלוקת בהלכה. למעשה זה לא ככהעברי אנכי
אנחנו מתווכחים על המהות 
להלכה למעשה,
אם את מולי, ואת שרה, אסור לי להקשיב לך..
נו שוין
יעל
אבל בכלל לא אמרתי כאן שזו דעתיסביון
בקשר להאם זה יותר מותר או יותר אסור!יעל
אה, אוקייסביון
אה-הפוסעת
רק אני עוד בקושי בשואה?פוסעת
עזבי. אין הרבה שואה.עברי אנכי
תעברי לספר השלישי עד סיום מלחמת העצמאות.
רק שתביני, בפרק הראשון שואלים רק על הספר הראשון ועל הספר השלישי עד מלחמת העצמאות כולל.
הפרק הראשון הוא הכי קשה.. כן?..
כל השאר צריך לדעת.
אבל פחות..
מה זה הספר השלישי?פוסעת
הפרק הראשון.. ימח שמו. לא הבנתי כלום בו.
מיישוב הארץ להקמת המדינה..עברי אנכי
יש לי שתי מיקודיות..פוסעת
אחת עד השואה ואחת מהשואה.פוסעת
פחח. לי יש אחת 160 עמודים
עברי אנכי
של הרצל?פוסעת
כעעעעעעעברי אנכי
ואם אני הייתי כותב אותה, הייתי עושה ב100.עברי אנכי
מהההההה איזה כיף לךךךך|מקנא|פוסעת
אולי תכתוב פה ת'ראשי תיבות שהוא מביא?
פליזפליזפליזזזז
מההה??!?!?עברי אנכי
אני לא קורא אותם
הם לא משו
הוא מנסה בכוח למצוא ראשי תיבות לא קלים ולא מועילים בעליל
וואי הם ממש ממש טובים!!! תכתוב אותם נווופוסעת
לאלאעברי אנכי
כן נו בקשהפוסעת
אין לו כחעברי אנכי
יאללה ממחר אפשר לשרוף את ההסטוריהיעל
נעע, יהיה טוב
בתקווה שלא נצטרך לגשת שוב.פוסעת
כל בגרות.
*אהמ* מגמת ארץ
קפיץ
ארץ..פוסעת
מתכונת שבוע הבאקפיץ
אף אחת לא יודעת כלום.
מבחן ראשון -56
מבחן שני, אין ציון, אבל זה יהיה בערך 30 
ועוד אין לנו החלטה על מה עושים את הא"י טופ (אופס...)
ואני לא יודעת כלום
תאמיני בעצמך אחותייעל
כע ברור מהפוסעת
בהצלחה לכולם.גלידת לימון
אמן ואמןיעלאחרונה
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות