ח”כ אילן שלגי (שינוי) ויו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אמנון כהן (ש”ס), פנו שלשום במכתבים ליו”ר הכנסת רובי ריבלון, ולשר האוצר אהוד אולמרט, בדרישה לפעול בהקדם למעבר חברי הכנסת ומשרדי הממשלה לשימוש ברכבים היברידיים, כבר בכנסת ה-17.

לדברי ח”כ שלגי וח”כ כהן, ”בימים הקרובים תיכנס לתוקף הפחתת המס על רכבים היברידיים, מ 40% ל30% בלבד, והרכבים ההיברידיים המיובאים כיום לארץ (טויוטה פריוס ובקרוב הונדה סיוויק IMA), יוזלו בצורה משמעותית, כך שייכללו בקבוצת שווי שימוש 4".

עוד נכתב: "הורדת המס על רכבים ידידותיים לסביבה, ששיעור זיהום הסביבה שלהם, נמוך בכ 90% מזיהום הנגרם ע”י מכונית המונעת בבנזין בלבד בנסיעה עירונית, תשווה את מחירם לזה של רכבים משפחתיים גדולים, כמו המאזדה 6.
הפחתת המס הושגה בסיכום בינינו לבין רשות המסים באוצר, בעקבות הצעת חוק שהגשנו בנושא, מתוך אמונה שעלינו כמחוקקים מוטלת החובה להילחם בזיהום האוויר, בין היתר ע”י עידוד והענקת תמריצים לשימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה. כיום, בגוש דן לבדו, מתים למעלה מ-1500 איש בשנה כתוצאה מזיהום האוויר שנגרם ברובו, ע”י כלי רכב".

חברי הכנסת שלגי וכהן טוענים כי "מן הראוי, שהממשלה והכנסת לא יסתפקו בהסכמות ובנאומים על חשיבות הפחתת זיהום האוויר בישראל, ע”י מעבר לשימוש ברכבים ידידותיות לסביבה, אלא יהיו בבחינת `נאה דורש ונאה מקיים`. יש לציין כי בנסיעת מבחן שערכנו, התברר כי הרכב ההיברידי נוח, קל לתפעול ואינו נופל במאום מהרכבים המונעים בבנזין. נשמח לשתף פעולה ולעזור ככל שיידרש במשימה זו”.