במזרח ירושלים ממשיכים ערבים לבנות בתים באין מפריע על אדמות יהודים. לערוץ 7 נודע כי עיריית ירושלים נתנה היתר לערבי לבנות על קרקע שחלקה שייכת למשרד האוצר. תושבים יהודים התנגדו לכך אבל הוועדה לא קיבלה את ערעורם. הם לא התייאשו ופנו למשרד האוצר כדי לברר למי שייכת הקרקע ונודע להם שהמשרד לא ידע כלל על המכירה. אריה קינג, תושב מזרח ירושלים ומנהל לשכת פניות הציבור באזור, מספר כי בתחילה המשרד התכחש לדברים ולאחר שהוכיח להם כי מדובר בשטח שלהם, אמרו לו שלא ידעו כלל מהמכירה. משרד האוצר טען שהאדמות שלו ולמרות זאת מדינת ישראל ועיריית ירושלים נתנו היתר בנייה לערבי.

אריה קינג פנה לחברי הוועדה המקומית בעיריית ירושלים והסביר להם כי הם 'הולכו שולל' ע"י שלושה מבעלי המקרקעין. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהשותף הרביעי במקרקעין, הלא הוא ממשלת ישראל, לא חתם על התוכנית. הוועדה התעלמה מכך ואישרה את התוכנית.

אם אין די בכך, מציין קינג, הרי שלמרות שאושרה התוכנית המבנה שנבנה חרג מהתוכנית וקיימת בו היום בנייה בלתי חוקית.
קינג פנה לוועדה בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא זה ולבדוק שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה שמחזיקים במקרקעין במזרח ירושלים.

הוא מוסיף ומציין כי "מרבית האשמה נופלת על כתפיהן של הרשויות המנהלות ומחזיקות מתוקף חוקי המדינה במקרקעין ואינן מתנהגות ופועלות כפי שהחוק מחייבן לעשות- לנהוג מנהג בעלים! חברי הוועדה המקומית מתמודדים עם תופעות הלוואי של התנהגות הרשויות, ולמרות זאת, ביכולתכם למנוע את המשך העבריינות: השתלטות על אדמות מדינה והבניה הבלתי חוקית".

קינג מסביר לערוץ 7 כי "הטירוף הזה קורה כבר שנים במזרח ירושלים, שערבים בונים על אדמות יהודים. הדבר יותר חמור שהעירייה נתנה היתר בנייה לערבי על אדמה ששייכת למדינה".

קינג הכין 5 עתירות לבג"ץ בבקשה להורות לעיריית ירושלים לבצע לאלתר צווי הריסה של בתי ערבים, שנחתמו בעת שאולמרט כיהן כראש העיר.
"למעשה נוסח העתירה זהה כמעט לחלוטין לנוסח עתירת 'שלום עכשיו', שהובילה להרס 9 מבנים בעמונה", אומר מגיש העתירה, אריה קינג, מנהל הלשכה לפניות הציבור במזרח ירושלים.

"לקחנו את בג"ץ עמונה כמו שהוא והחלפנו את השמות ואת המקומות, השארנו את אותם פסקי דין קודמים שהם הסתמכו עליהם, את אותם נספחים ובמקום מכתבים שלהם יש מכתבים שלנו. במקום שיש הסתמכות על מקור חוץ - מצאנו מקור מוסמך שמתייחס לאותן טענות והתייחסנו נקודתית לכל עניין", מסביר קינג.

לעתירה יצורף דו"ח בן 180 עמודים, שחוקר את תופעת הבניה הבלתי חוקית במזרח ירושלים ואת השתלטות ערביי העיר על נכסי ומקרקעי המדינה במזרח ירושלים.

כל צווי ההריסה נשואי העתירה הם בגין בניה ללא היתר על אדמות מדינה של יהודים בלבד. המדובר בכ- 50 צווי הריסה נגד ערביי מזרח ירושלים מבית חנינא, ענתא וא-טור.