במוצאי שבת הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים סא"ל עמנואל מורנו הי"ד בן 35 מתלמים. מורנו נהרג במהלך פעילות סיירת מטכ"ל בעומק לבנון, קצין נוסף נפצע קשה וקצין אחר נפצע קל.

מורנו הי"ד למד במחזור השני של המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי, חברו סיפר לערוץ 7 כי "עמנואל היה ענוותן. גם כתלמיד וגם כלוחם. בשנת הלימודים במכינה בעלי התערה מורנו בכל חיי החברה והלימוד וכשהתגייס עקבנו אחרי התקדמותו בסולם הדרגות. כשהיינו נפגשים רמזנו על 'ביצועים' של 'היחידה'. הוא מעולם לא הודה שהשתתף במבצע כזה או אחר. על הכל שמענו ברמזים מגורמים אחרים. הוא היה מעדיף להשתמט בחיוך ביישני ולומר: אל תאמינו לשטויות שמספרים לכם... כנראה שאף אחד לא יוכל לדעת מה באמת עשה עמנואל בעשרות מבצעים צבאיים למען עם ישראל", סיפר.

על המבצע:



כוח של סיירת מטכ"ל פעל בלילה שבין שישי לשבת בעומק לבנון, ע"פ דיווחים זרים, מסוק של צה"ל נחת בבעל בק שבלבנון הוריד שני כלי רכב והתקדם לעבר היעד, הטלויזיה של החיזבאללה דיווחה כי לוחמי חיזבאללה עצרו אותם, והחיילים הישראלים הזדהו בפניהם כחיילי צבא לבנון ובמקום החל קרב יריות.



מיד לאחר זיהוי הכוח על ידי פעילי החיזבאללה, פתחו מסוקי צה"ל באש כדי לסייע לכלי הרכב להימלט. בכלי התקשורת הערבים דווח כי אפשר שהפעולה היתה קשורה לשני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ואחרים סברו כי היעד לפעולת צה"ל הלילה בבעל-בק היה דווקא בכיר חיזבאללה, מוחמד יזבכ.





גורמי ביטחון בלבנון מסרו כי מטרת הפעולה היתה לתקוף את משרדו של בכיר בחיזבאללה ובמהלך קרב שהתפתח עם חיילי צה"ל, נהרגו שלושה לוחמי הארגון.



חיילי סיירת מטכ"ל לכדו שני מחבלי חיזבאללה במבצע הצבאי שבוצע הלילה בבעל-בק, ולקחו אותם בשבי, כך דווח בערוץ 10. גורם בטחוני אמר כי הפעולה בעומק השטח הלבנוני נועדה למנוע מעבר של נשק מסוריה אל לבנון.



מצה"ל נמסר כי "מטרת הפעולה היתה למנוע פעולות טרור נגד ישראל "בדגש על העברת אמצעי לחימה מאיראן ומסוריה לחיזבאללה, יעדי הפעולה הושגו במלואם".



שר הביטחון אמר כי פעולת צה"ל אמש בלבנון אינה חורגת מהסכם הפסקת האש. לדבריו מדובר בפעולה חיונית שנועדה למנוע התחמשות מחודשת של החיזבאללה. פרץ אמר כי הפעולה בוצעה על הצד הטוב ביותר.



שר ההגנה הלבנוני, אליאס מור, אמר היום בתגובה לפעולת צה"ל ליד בעל-בק הלילה, כי מדובר בהפרה של הפסקת האש. "אם לא תהיינה תשובות ברורות מהאו"ם, אשקול לעצור הצבת החיילים", אמר.



ח"כ סילבן שלום הגיב להתייחסות בעולם לפעולת ישראל בבעל בק כאל הפרת הסכם הפסקת האש, ואומר כי "ההחלטה האומללה לקבל את ההסכם כפי שנוסח במועצת הביטחון, הביאה לכך שהוא יופר באופן מיידי. סוף מעשה במחשבה תחילה, ומוטב היה לדעת שההסכם הרע שישראל קיבלה, שמלכתחילה לא היה סיכוי שהצד השני יכבד, יהווה פתח לצרות".