סגן נשיא בית המשפט השלום בחדרה, השופט סברי מוחסין, קבע בשבוע שעבר כי יש לפצות משפחה פלסטינית שבנה נהרג במהלך התפרעות בכפר בשומרון בשנת 2002. אמו של הקצין שכתוצאה מהירי שלו נהרג הנער אומרת כי לא מדובר ברשלנות אלא במלחמה. בנוסף היא מדגישה כי אין כל הוכחה מה גרם למותו של הנער.



האירוע החל כאשר במהלך סיור של צה"ל התקבלה במכשיר הקשר התרעה "חמה" בדבר מכונית תופת, ובה מחבלים מתאבדים- שפניה לעבר תחום ישראל. סרן צבי קורצקי, מפקד הכוח, נדרש לסרוק את כפר נזלת על מנת לאתרה. עם כניסת רכבו לתחומי הכפר החלה התפרעות במקום במהלכה ירה קרוצקי לעבר קיר של בית בכפר. הכדור פגע בחלון, חדר אל תוך הבית ופצע את הנער בן ה-16. קורצקי הורשע בבית הדין הצבאי בירי רשלני והנוגד את הוראות פתיחה באש, ובגרימת מוות ברשלנות.



מלכה קרוצקי, אמו של סרן צבי קורצקי, אומרת היום ביומן ערוץ 7 כי לא הייתה נתיחה של הגופה ולא הוכחה, "עד היום לא יודעים מה פגע בנער הזה. לא היו הוכחות בזמן המשפט לאשמתו של צבי או לעובדה שהוא ירה". לדבריה, צבי מודה כי ירה לעבר קיר בטון.



על הקביעה כי מדובר בירי רשלני אמרה, "מי שחושב שלרדוף אחרי מכונית תופת זה לא מלחמה ומי שחושב שאפשר לדבר על רשלנות כשאתה מותקף באבנים ובבקבוקי תבערה, או שהבנים שלו לא משרתים בצבא או שהוא לא היה בסיטואציה אלא ישב מתחת למנורות פלורסנט ומשם הוא קבע את זה". היא מציינת כי בעת הפעילות היה מסוק באוויר וההתראה הייתה חמה ביותר.



קורצקי אומרת כי למרות הפרשה הקשה בנה ממשיך לשרת בצה"ל, "הבן שלנו לא משרת את המערכת אלא משרת את עם ישראל, הוא עושה את העבודה טוב מאוד והוא ממשיך באותה דרך, יש אנשים שלא בדיוק שירתו את העניין שלו נאמנה ומה שקרה זה שבסופו של דבר המדינה ירתה לעצמה בברך"



"נבהלנו ששמענו אנו צריכים לשלם, אין לנו חצי מיליון שקל", היא מוסיפה, "אני מקווה שיהיה ערעור שיימצא מישהו שיגיד שזו מלחמה ומי שיוצא לקרב עלול להיפגע". יש לציין כי סגן הפצ"ר הודיע כי משרד הביטחון ישלם את הפיצוי וכי המשפחה לא תצטרך לשלם.



לסיום אומרת קורצקי, "אין לנו מסקנות מרחיקות לכת. הבן שלנו ממשיך לשרת ואני חושבת שכולם צריכים להמשיך לשרת, לגייס את הכוחות ולשרת את המדינה נאמנה כדי לראות איך יוצאים מהסבך שנוצר פה".