חברון
חברוןפלאש 90

מדו"ח של חטיבת יהודה עולה כי פעילותם של ארגוני שמאל באזורי הר חברון יוצרת פרובקציות וליבוי יצרים בין המתנחלים לפלסטינים. ע"פ הדו"ח הארגונים הפועלים באזורים: בני אברהם, תאעיוש האנרכיסטים מעודדים חיכוכים בין הצדדים ומובילים להתנגשויות אלימות.



ארגונים אלו נוהגים לחדור לשטחים חקלאים של יהודים ולגרום נזק.





ארגון השמאל 'בצלם' הציג לפני כחודשיים סרט בו נראים לטענתו מתיישבים רעולי פנים מהיישוב סוסיא כאשר הם מכים בערב חג השבועות שלושה בני משפחה ערבים בדרום הר חברון.



בצלם טוענים כי מהתקיפה נפצעה ערבייה בת 57 ולשניים נוספים נגרמו חבלות בכל חלקי גופם, הפלסטינים קיבלו עזרה רפואית מחיילי צה"ל, והמשטרה פתחה בחקירת המקרה.



ראש מועצת הר חברון צביקי בר חי קרא למשטרה למצות את מלא הדין עם הפורעים האלימים שפגעו בערבים ומבקש להמתין לסיום החקירה, "אין למהר ולהאשים את המתיישבים בהר חברון במעשה הנפשע", אמר.



"מבלי להפחית מחומרת המעשה הקשה, ראש מועצת הר חברון מזכיר כי הזהיר את הצבא המשטרה וגורמי האכיפה במרוצת השנתיים האחרונות -שוב שוב- מפני סיורי האנרכיסטים והערבים המתקיימים בסביבות הישובים היהודיים ובתוכם תוך יצירת פרובוקציות וחרחור מדון", נמסר בהודעה מטעם דרום הר חברון.



ארגון זכויות האדם ביש"ע פירסם בעבר דו"ח מקיף בנוגע לתופעה של התנכלויות ערבים ופעילי שמאל לחקלאים היהודיים ביהודה ושומרון, ולטיפול מערכת אכיפת החוק בתופעה. הדו"ח, שבמהלך הכנתו תוחקרו עשרות מקרים של פגיעות בחקלאים ודרכי הטיפול בהן, יוגש לחברי הכנסת, לגורמי התקשורת, ולגורמי הביקורת של מדינת ישראל, מתוך תקווה שיהווה בסיס לביקורת ולשינוי המצב.



לפני מספר שבועות הודיעה תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' כי תערוך סיורים ביו"ש בהם ילמדו על "הבעיות הגדולות" שיוצרים המאחזים ועל המחסומים המפרים את שגרת החיים של הפלסטינים.



"'שלום עכשיו' מזמינה אותך לצאת לטיול מאורגן בארץ ההתנחלויות", נכתב בהודעה. תנועת השמאל הקיצוני מצהירה כי בחודש יולי תקיים 'שלום עכשיו' שלושה סיורים מודרכים ביהודה ושומרון. לדבריהם, "הסיורים יעסקו בנושאים שונים ויאפשרו מבט מקרוב אל המציאות המתרחשת כל כך קרוב ויחד עם זאת כל כך רחוק".