בית המשפט העליון הפך אתמול את החלטת ועדת הבחירות המרכזית וקבע כי המפלגות הערביות בל"ד ורע"מ-תע"ל יוכלו להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. עו"ד יורם שפטל טוען כי ההחלטה לא הפתיעה אותו כיוון ש"בית המשפט בהנהגתו של הנשיא הקודם, אהרון ברק, הפך להיות מעוז אנטי ציוני ובלתי יהודי".

"בית המשפט העליון ניצל את האפשרות החוקית כדי לתת ביטוי לפוסט-יהודיות שלו, באמצעות קיבוע המיעוט הערבי כגיס חמישי בתוכנו", אומר שפטל.

לדבריו מדובר במלחמת חורמה נגד מדינת ישראל של אותו מיעוט ערבי. "בית המשפט העליון ממשיך לסייע בעזרת החוק לאותו ציבור להשתלט ולהילחם במדינה ולצערי זו גם השקפת העולם של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז", דברי שפטל.

עו"ד שפטל מציין כי אם הוא היה מייצג את המפלגות שדרשו לפסול את המפלגות הערביות היה בידו להביא הוכחות מוצקות לבית המשפט העליון. "יש מסמכים של ארגון עדאללה שם מובעת התנגדות להמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ועל המסמך הזה חתומים אנשי ועדת המעקב של ערביי ישראל שבה חברים כל המפלגות הערביות בכנסת".

לדבריו מני מזוז כיועץ המשפטי לממשלה היה זה שהיה צריך לדאוג לכך שבכנסת ישראל לא יהיו מפלגות שמתנגדות למדינת ישראל כמדינה יהודית, "אבל יש לו השקפת עולם שמניעה את מעשיו ולכן הוא הודיע כי אין תשתית ראייתית לפסילת אותן מפלגות".

שפטל סבור כי הפתרון כיום הוא לחוקק חוק יסוד שימנע מבית המשפט העליון מלדון בערעורים על החלטות של ועדת הבחירות המרכזית. "החוק צריך להיות מנוסח בצורה כזאת שיהיה ברור שועדת הבחירות אומרת את המילה האחרונה".