השופטת בייניש
השופטת בייניש
בית המשפט העליון קיבל, כצפוי, פה אחד את עתירתה של מפלגת רע"מ-תע"ל ואיפשר לה לרוץ בבחירות לכנסת ה-18. כמו כן אישר בית המשפט לבל"ד, בניגוד לדעתו של השופט אדמונד לוי, לרוץ אף היא בבחירות לכנסת ה-18.



יו"ר האיחוד הלאומי, כצל'ה (יעקב כץ), הגיב להחלטה ואמר כי "אין תקנה לבג"ץ, הציבור בישראל צריך לבחור את שופטיו כמו באמריקה. שופטים שמאפשרים לאוייבי ישראל להיכנס לכנסת ישראל לא יכולים לשפוט את עם ישראל".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה להחלטת בג"ץ כי "מתברר שרבין צדק, שביחס לערבים צריך לטפל בלי בג"ץ ובלי "בצלם". בכנסת הבאה נוביל רפורמה ביחסי הכנסת והרשות השופטת למניעת החלטות מבישות דומות בעתיד", ציין ח"כ אריאל.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "החלטת בג"ץ מצערת, כיוון שלא נמתח גבול לחוסר נאמנותם של חלק מהח"כים הערבים למדינת ישראל".

"כמו כן", הוסיף ליברמן, "השופט אהרון ברק הוא שאמר שדמוקרטיה לא צריכה להרוג את עצמה כדי להוכיח את חיותה. ביהמ"ש זרק היום את האמירה הזו לפח ונתן למעשה למפלגות הערביות רישיון להרוג את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין אמר בתגובה להחלטת בית המשפט העליון כי "ההחלטה לא מפתיעה. עד שלא תשונה בחקיקה הדרך לבחירת שופטי בית המשפט העליון, לא תהיה שום משמעות בכל חקיקה המחייבת נאמנות למדינה".

מפלגת "הבית היהודי" אמרה בתגובה כי "בכל הנוגע לפסילת רשימות ערביות, בג"ץ ממשיך לפעול על טייס אוטומטי".
 
"מאז שנכנס לתוקפו החוק של ח"כ אורלב, לפיו מי שביקר במדינת אוייב לא יוכל להיבחר לכנסת, הח"כים הערבים לא מעיזים לצאת לביקורי הזדהות במדינות אוייב, אך לצערנו הם ימשיכו לפעול בכנסת כסניף של החיזבאללה והחמאס בניהולו של עזמי בשארה ובחסותו של בג"ץ", נמסר מהבית היהודי.

מחומש תחילה נמסר בעקבות החלטת בג"ץ כי "החלטת בג"ץ להתיר לבל"ד ולרע"מ-תע"ל להתמודד לכנסת ברורה ומובנת ובהתאם לעיקרון חופש ההצבעה במדינה דמוקרטית- גם שופטי בג"ץ צריכים שיהיה להם למי להצביע".

יו"ר פורום דרוזים למען ישראל, מנדי ספדי, התייחס להחלטת בית המשפט העליון ואמר כי ההחלטה אינה מתבססת על לשון חוק הבחירות אלא על אג'נדה אישית של השופטים. "צר לי כי שופטי בית המשפט לא ניתקו את עצמם מהאג'נדה השמאלנית שהם סוחבים על גביהם, והתעלמו התעלמות מסוכנת מלשון החוק, ובזאת נתנו גיבוי לכל מען דהו להכפיש את שמה של מדינת ישראל ולבגוד בביטחונה ובאזרחיה, ובכל זאת להמשיך ולשבת בכנסת ישראל. במדינת "המזוז" ושופטי בג"ץ שכאלה כנראה חזונו של ראאד סלאח קרוב מחזונו של הרצל".

"אם נראה את עזמי בשארה חוזר כגיבור ממקום מיסתורו, יהיה זה בזכות החלטה אומללה זו", הוא הוסיף.

לעומתם, ח"כ אופיר פינס (העבודה) בירך על החלטת בג"ץ על ביטול פסילת המפלגות הערביות ואמר כי "ההחלטה מהווה סטירת לחי לועדת הבחירות המרכזית, הפסיקה מוכיחה שהועדה אינה רלוונטית".

"הפוליטיקאים בועדה עוסקים בתעמולת בחירות צינית ובקידום אינטרסים פוליטיים, והופכים את הליך פסילת המפלגות לפארסה. בכוונתי לקדם חקיקה שתפקיע מהפוליטיקאים את הסמכות לפסול מפלגות, שתקבע שרק ליו"ר הועדה, שופט בית המשפט העליון, תהיה סמכות לפסול מועמדים ומפלגות", הוסיף ח"כ פינס.

בית-המשפט העליון דן אתמול (ג) בערעור שהגישו מפלגות רע"מ-תע"ל ובל"ד, נגד החלטת וועדת הבחירות המרכזית לפסול את השתתפותן במרוץ לכנסת.

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) שביקש לפסול את המפלגות הערביות מלהתמודד בבחירות הגיע לדיון ואמר "היום עומדת למבחן הכרעה האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית על פי רצונם של רוב נבחרי העם או שהיא מדינת שבה לאויבי מדינת ישראל יש חופש ביטוי בלתי מוגבל".

אלדד הוסיף "אם בית המשפט יהפוך על פיה את החלטת ועדת הבחירות יאמר בית המשפט שהוא מתנשא ומנותק מן העם". מזעזע לראות איך חברי הכנסת הערבים כבר בטוחים שהם יכולים לשלול את דמותה היהודית של המדינה ולהכריז שעזמי בשארה - מנהיגם  ובג"ץ איתם. הערבים מרגישים שבג"ץ מתכוון לצפצף על הכנסת ולכן חוצפתם גוברת". 

עוד יצחק בם, המייצג את האיחוד הלאומי בדיון בבית המשפט העליון בעתירתן של הרשימות הערביות נגד פסילתן, אמר כי אינו מאמין שבית המשפט ישאיר על כנה את ההחלטה לפסול את הערבים מלרוץ לכנסת. "כשהשמש תזרח במערב העליון יפסול את הח"כים הערבים מלרוץ לכנסת", אמר בם לערוץ 7.

לפני כשבוע פסלה ועדת הבחירות המרכזית את הרשימות הערביות. נציגי הסיעות הערביות בוועדת הבחירות המרכזית נטשו את האולם לפני ההצבעה כשהם צועקים "זו מדינה פשיסטית וגזענית". יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה קרא לעבר ח"כ טל: "אתה אפס" וטל ענה לו: "תחזור לסוריה".



את הבקשות לפסילת בל"ד הגישו סיעת האיחוד הלאומי ו"ישראל ביתנו".