יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פירסם מאמר בשבועון יהודי בארצות הברית בו כתב כי הוא תומך בהקמת מדינה פלשתינית. "אני רוצה שמדינת ישראל תישאר ציונית, יהודית ודמוקרטית. אין ברעיונות האלה שום דבר קיצוני או לאומני. אני גם תומך בהקמתה של מדינה פלסטינית בת קיימא", כתב במאמר שפרסם בג'ואיש וויק.


במאמר מסביר ליברמן מדוע תבע את נאמנונתם של ערביי ישראל ומסביר כי במהלך מבצע עופרת יצוקה קראו המנהיגים להרס מדינת ישראל ולחידוש פיגועי ההתאבדות.
 
עוד כתב ליברמן במאמר כי הוא מצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם נשיא ארצות הברית החדש, ברק אובמה.
 
איש הימין, ברוך מרזל, הגיב למאמר של ליברמן ואמר "יצא המרצע מן השק, לצערינו טענותינו מלפני הבחירות מוכחות כנכונות. ליברמן הוא עסקן פוליטי שמוכן למכור את האידיאולוגיה שלו בשביל לשכת שר החוץ".
 
לפני הבחירות הזהיר ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) כי המצע של ליברמן כולל את חלוקת ירושלים והעברת חלקים מהארץ למדינה פלסטינית.

אתר ערוץ 7 בשפה האנגלית דיווח לפני כחודש כי שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, מרטין אינדיק, מגלה בספרו החדש כי אביגדור ליברמן, ראש מפלגת "ישראל ביתנו", קיים פעם שיחות סודיות עם אחד מיועציו הבכירים של יאסר ערפאת  בנושא ויתורים טריטוריאליים לרשות הפלשתינית.

אינדיק טוען גם שליברמן אמר לבן שיחו, מוחמד רשיד, כי הציבור הימני לאומי בישראל יהיה מוכן לקבל את הויתורים המפליגים שראש הממשלה דאז, אהוד ברק, הציע לערפאת במהלך פסגת קמפ דיויד בשנת 2000.