פורום ההורים השכולים בארגון נפגעי הטרור אלמגור מברך על קבלת אות חיים מגלעד שליט אך עם זאת רואה אלמגור בחומרה את המגמה הניכרת מעסקה זו, כלשונו, עת ממשלת ישראל מוכנה לשלם באסירות תמורת קבלת אות חיים, צעד הומניטרי פשוט המחוייב לפי כל אמנה בינלאומית ואשר אמור להינתן ללא תמורה, לשון הארגון.

"במיני עסקה זו מתגלה ממשלת נתניהו כממשלה לחיצה וכנועה בפני חבורת מחבלים מעזה. לממשלה ריבונית אסור להכנע לחבורת מחבלים בודאי שלא בתחילת משא ומתן. הממשלה הנוכחית מוכיחה כי היא נמצאת במסלול של תשלום באסירים במקום לפעול ולהפעיל מנופי לחץ כנגד ארגון המרצחים החמאס. איתותי החולשה של מר נתניהו והעוסקים במשא ומתן רק מגבירים את תאבון הצד שמנגד שאיתן בדרישותיו מתחילת הפרשה ולא הראה אפילו תזוזה אחת לאחור", אומרים ההורים השכולים.

"שחרור זה הינו אות מבשר רעות על ההמשך הצפוי לעם ישראל אם תמשיך הממשלה במגמה זו של שחרור סיטוני של מחבלים. ממשלה זו אשר ציפו ממנה כי תהיה ניצית יותר מקודמתה מוכיחה שוב ושוב כי היא ליברלית יותר מקודמתה בכלהקשור לעסקות שחרור מחבלים, ממשלה זו תביא את עם ישראל אל עברי פי פחת אם ימשך שחרור סיטוני חסר בקרה של מחבלים רוצחים", נמסר מהארגון.

"על ממשלת ישראל לעמוד על קבלת אות חיים ללא כל תמורה ולהוכיח עמידות ונחישות בשחרור החייל תוך כדי מציאת דרכים אלטרנטיביות לשחרורו והקפדה על בטחון כל אזרחי ישראל".

מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור אמר "זו עסקת זוטא שמבשרת רעות לגבי התשלומים המופרזים שהממשלה תשלם בעתיד. מה שמצער שבעוד הממשלה הקודמת לא שילמה דבר עבור קלטת ומכתבים הממשלה הזו משלמת עבור קלטת תעמולה של החמ"ס במחבלות רוצחות בפוטנציה", אמר אינדור.

"בעוד הממשלה הקודמת -לא הסכימה לשלם עבור אות חיים - ממשלה זו שוברת את העקרון ומשלמת  במקום להפעיל מנופי לחץ. אנחנו שוקלים כעת הגשת בג"צ, נגד עסקת הזוטא".

פורסמה רשימת המחבלות המיועדות לשחרור

הנשיא פרס: עדיין ארוכה הדרך

אות חיים תמורת שחרור אסירות