מזה שבע שנים, פועלת הישיבה התיכונית ‘בר אילן’ כישיבה לאמנויות ומדעים. בישיבה לומדים כ – 300 תלמידים מרחבי הארץ. פרוייקט זה הוקם על בסיס הישיבה המדעית בר אילן. ראש הישיבה, הרב בני פרל, יוזם הישיבה לאמנויות הוא בוגר ישיבת הכותל, בעל תואר ראשון בתלמוד, לומד במחלקה לפרשנות התרבות ובוגר בית ספר למנהיגות חינוכית. הרב בני ניהל בתי ספר תורניים והוא בעל ניסיון בחינוך לא פורמאלי במסגרת תנועות נוער )בעבר היה מזכ”ל תנועת אריאל ובנה תוכניות חינוכיות בתנועת הנוער עזרא( עסק בנוער עובר חוק, ובחינוך ליהדות ודמוקרטיה שותף במסגרות לזהות יהודית, חבר הועד המנהל של מדרשת אדם ושל האגודה לזכויות האזרח, כמו כן, למד עיצוב, ציור ומוסיקה. מגוון של המציאות מאז שחרב בית המקדש, אין לו לקב”ה בעולמו אלא ד’ אמות של לכה. על פי דרכו של מרן הרב קוק, העובדה שלהלכה יש רק ארבע אמות היא ממהותו של החורבן. אנו מבקשים להראות שריבונו תלמידי הישיבה נתבעים למסגרת לימודים תובענית ומאתגרת, למרות זאת, התלמידים אוהבים את הישיבה ורואים בה מסגרת חמה שטוב לבוא אליה. יחסי הרמי”ם, מורים ותלמידים הם פתוחים ומאופיינים באמפטיה.
של עולם נמצא במגוון הגדול של המציאות. במובן זה, תלמיד העוסק בעבודתיו של גוגן, ברעיונות המוסיקאליים של פרוקופייב, במחלוקתם של נילס בוהר ואלברט איינשטיין או במבע של הקולנועי של ברגמן, אמור להבין שכל אלו הם חלק מעולמו הרוחני.

מהן המקצועות והמגמות בישיבה?
בתחום האמנויות: מוסיקה - 5 יח”ל + אפשרות לרסיטל אמנות חזותית: רישום, צור, פיסול, צילום - 5 יח”ל קולנוע- 5 יח”ל
בתחום המדעי: פיזיקה - 5 יח”ל כימיה- 5 יח”ל מחשבים - 5 יח”ל הנדסת תוכנה - 5 יח”ל
אפשרות נוספת: ערבית ומזרחנות

מה מייחד את ישיבתכם משאר הישיבות?
הישיבה מציבה אתגר אינטלקטואלי גבוה וכוון תורני שמתייחד ברוחב ועומק הדעת. האמנויות נתפסות כדבר שלכתחילה ולא דיעבד ומהוות גורם לשיח רוחני מאתגר. צוות הר”מים בישיבה מורכב מתלמידי חכמים בעלי אישיות ייחודית ומרתקת. תלמידי הישיבה נתבעים למסגרת לימודים תובענית ומאתגרת, למרות זאת, התלמידים אוהבים את הישיבה ורואים בה מסגרת חמה שטוב לבוא אליה. יחסי הרמי”ם, מורים ותלמידים הם פתוחים ומאופיינים באמפטיה.

אלו תלמידים מתאימים למסגרתכם?
בישיבה לומדים תלמידים מוכשרים מרחבי הארץ, המכנה המשותף שלהם הוא יכולת גבוהה בתחום האמנויות או המדעים עם רצון למסגרת ישיבתית שרמתה הרוחנית גבוהה. תלמיד הלומד בישיבה חייב להיות סקרן ובעל נכונות ומחוייבות לאתגרים הרוחניים והמקצועיים של הישיבה.

הישיבה לאמנויות ומדעים בר אילן טל: 03-6851448

שד’ רוטשילד 124 ת”א אתר: www.art-yeshiva.org.il

כיצד מגיעים לימי ביקור?

רכז הרישום, מר ספי מאיר, בוגר הישיבה, מנהל את מערך ימי  ההיכרות וניתן לפנות אליו בטלפון: 0508460448

מייל: [email protected]