ישיבת ‘כינור דוד’ הוקמה בשנת תשנ”ח על ידי תושבי היישוב עטרת, ועומד בראשה הרב מוטי הרשקופ. הישיבה הוקמה כמענה לצורך שהתעורר בשטח, לפיו תלמידים המוכשרים מבחינה מוזיקלית מתקשים למצוא מוסד שיכול לתת להם מרחב מקצועי להמשך התפתחותם המוזיקלית, בנוסף להתפתחות התורנית והלימודית המאפיינת את הישיבות התיכוניות. הישיבה החלה את דרכה עם 14 תלמידים וכיום היא מונה 136 תלמידים, כולם מוזיקאים מוכשרים. הישיבה מעודדת ומכוונת למצוינות במוזיקה, בצד למידה לבגרות מלאה והתפתחות תורנית ואישיותית. הדבר בא לידי ביטוי בסדר היום הפורמלי והבלתי פורמלי של הישיבה.

תקופה משמעותית תקופה זו של ימי הנערות היא תקופה משמעותית מאוד בצד היותה לעיתים מורכבת ושברירית. אנו מאמינים כי קבלה ותמיכה רגשית, נקיות וקרבה ביחסי אנוש בצד הצבת אתגרים אינטלקטואלים ורוחניים הם המתכון להצלחה ולצמיחה בגיל הנעורים, וכמובן בלי סייעתא דשמייא שום דבר לא היה קורה.

מהם המקצועות והמגמות בישיבה?

בישיבה נלמדים כל מקצועות הליבה בתחום הקודש והחול: גמרא, תנ”ך, מתמטיקה, אנגלית, ספרות, אזרחות, היסטוריה ולשון. במרכיב המגמה כל התלמידים ניגשים לבגרות במוזיקה בהיקף של 14-5 יח”ל, ובנוסף לכך ישנם תלמידים שניגשים לבגרות במגמת מחשבים בהיקף של 5 יח”ל.

מה מייחד את ישיבתכם משאר הישיבות?

ראשית, הישיבה מאופיינת במרקם מערכת יחסי אנוש ייחודי מאוד, אשר בא לידי ביטוי בקרבה גדולה בין התלמידים ובין אנשי הצוות. שנית, העניין המוזיקלי. הישיבה נותנת תשתית מקצועית מאוד למצוינות במוזיקה במערכת הלימודים, בהרכבים מוזיקליים, בשיעורי נגינה פרטיים, ביציאה לקונצרטים, בהבאת אומנים ועוד.

אלו תלמידים מתאימים למסגרת הישיבתית המיוחדת הזו?

תלמידים שמחפשים מסגרת של ישיבה תיכונית, שילוב לימודי קודש וחול, ומבקשים להיות חלק ממרקם חברתי איכותי ולסלול את דרכם בתחום המוזיקלי.

מתי מתקיימים ימי עיון לפני מועדי מבחני כניסה?

ישיבת כינור דוד הינה ישיבה מוזיקאלית. הרעיון שהביא להקמתה הוא לשלב לימודי תורה ומוסיקה, כך שתיווצר הפריה הדדית בין  עולם היצירה התורנית לעולם היצירה המוסיקלית. אולם מעבר לכך, השאיפה היא לבנות בית מדרש יוצר בתחום המוסיקה. בית מדרש שבו נוצרת מוסיקה איכותית ממקור של קדושה וטהרה, בידי תלמידי חכמים, אנשי אשכולות בעלי השכלה מוסיקלית מקיפה. העיסוק במוסיקה מעדן את הנפש ומחנך להקשבה. משום כך, ובזכות המסירות של אנשי הצוות ו’דיבוק החברים’ שבין התלמידים, שוררת בישיבה אווירה ייחודית של משפחתיות ואחווה. הישיבה מאפשרת לנערים בעלי כישרון מוסיקלי ללמוד במסגרת ישיבתית עם בגרות מלאה, בלי שייאלצו להזניח את מימוש כישרונם המוסיקלי. המדיניות החינוכית מושתתת על פיתוח אחריות אישית ואמון ההדדי בין מורים ותלמידים, ועל האחריות האישית של התלמידים. דרכה התורנית של הישיבה מתאפיינת בעבודה על רצון הלב בעבודת ה’, בהתקרבות לה’ מתוך שמחה, וחיבור הרצון והרגש למעשה. בישיבה שיעורי תורה רבים מחוץ למסגרת הפורמאלית, ומגוון של עשייה בערוצים שונים סביב הדרך לעבודת ה’.

לפרטים והרשמה טל: 08-9206696

פקס: 08-9206692 שמעון: 054-9418486