משהו חדש קורה בירושלים

חטיבות הביניים הדתיות לבנים בירושלים משנות את דרכי ההרשמה והקבלה. במסגרת השינוי  מציע את עצמו "או"ת אריא"ל " לכלל תושבי העיר עם תוכנית לימודית וחינוכית חדשה.

הקריה לחינוך תורני חברתי 'אור תורה סטון' קיימת בשטח כבר 15 שנים. הצוות, התלמידים והאווירה המיוחדת  שבבית הספר  מוכּרים לרבים. בשנה הבאה תשנה הקריה החינוכית פניה ותפתח מסלול חדש – "או"ת אריא"ל "(= אור תורה , ארץ ישראל אור לעולם). המסלול החדש יחליף בהדרגה את שני המסלולים הקיימים היום – הישיבתי והתיכוני.

חטיבת הביניים החדשה שמה לעצמה מטרה – בניית אישיות תורנית רחבת אופקים והחזרת הסקרנות והחוויה ללמידה. במסגרת זו מוצעת תוכנית לימודים חדשה שתתווסף לתוכנית הלימודים הרגילה. עפ"י תוכנית זו יוקדשו השיעורים לפיתוח  החשיבה , לעבודות חקר וללמידה מתוך הזדהות עם החומר הנלמד הן בלימודי הקודש והן בלימודי החול.

במסגרת התוכנית יוצעו  לימודי העשרה בתחומים הבאים: כלכלה ,תעשייה ,אקולוגיה וסביבה, רפואה ,אתיקה והלכה , תרבויות מסביב לעולם, ,תקשורת ,עולם המדע והאקדמיה , עולם המשפט.

גם במסגרת החינוכית -תורנית מוצעות   תוכניות חדשות:

בתחום בניין האישיות והחברה: בונים אישיות, בונים כתה – תוכנית שבועית המסייעת לתלמיד להכיר את עולמו הרגשי ,לבנות ולנתב את עצמו בחברת הכתה ובבית. תוכנית העצמה אישית שש-שנתית - התוכנית מלווה את שלבי ההתבגרות של התלמידים על מורכבותם הרבה ,ומציעה דרך להתגבר על קשיים  ולהגיע לפריצות דרך אישיות.

במסגרת התוכניות התורניות והערכיות: תורת חיים- לימודי הקודש בכללם ייעשו מתוך נקודת מבט רלוונטית לחיי התלמיד, לגילו ולבעיות המעסיקות אותו. "אלא במקום שליבו חפץ" – לימודי בחירה בבית המדרש.

תוכניות מפגשים  : אנשי מופת, מנהיגים- מפגשים עם דמויות מופת בתחומים שונים: רבנים , אנשי מחקר ואקדמיה, אנשי עסקים מצליחים, שליחי ציבור ופעילים חברתיים.

צוהר לעולם- תכנית סיורים להעשרה ולהרחבת אופקים. במסגרת התכנית יצאו התלמידים למפגשים בשטח עם שדות עשייה ופעולה בהם יוכלו להשפיע בבגרותם ובעולמם: מנהיגות נוער מובילה בירושלים – "או"ת אריא"ל" שם לעצמו מטרה לפתח את מנהיגות הנוער והדור הצעיר של ירושלים. אנו יוזמים ומעודדים את תלמידינו להשתלב ולהוביל בתהליכים עירוניים בקרב הנוער.

 "או"ת אריא"ל" שם לו למטרה לחנך בוגרים שרואים בעולם הרחב , גם זה שמחוץ לגבולות ארץ ישראל, את אחת מזירות הפעולה שלו: הכוונה היא ליצור דו שיח חי ואקטיבי עם מחצית מהעם היהודי  שעדיין לא יושב בציון,מתוך ראייה שהתקשורת הבין-דתית והבינלאומית נצרכת היום מאד, ומתוך גישה המעצימה את הזהות היהודית הדתית במפגש כזה.

תוכנית מפגשי קיץ עם בתי ספר יהודיים מחו"ל תוכנית שגרירים צעירים. תוכנית פיתוח הנאום , הדיון הפתוח והעצמת הכתיבה היוצרת.

בתי הספר הדתיים לבנים בירושלים משלימים את השינוי שהחל בבתי הספר של הבנות – מעתה מחולקת העיר ירושלים  לשני אזורי רישום: 1. איזור רישום לבנים    2. איזור רישום לבנות.

משמעות המהלך:לא עוד  בתי ספר 'מזינים' ו'מוזנים' (דהיינו חטיבות ביניים הממשיכות באופן אוטומטי מביה"ס היסודי לחטיבת הביניים)   , אלא כל תלמיד בוחר מוסד חינוכי שבו היה רוצה ללמוד. לאחר סדרת ראיונות  הוא יתקבל לאחת משלוש אפשרויות  שבחר.

למעוניינים בפרטים נוספים: - אתר או"ת אריא"ל: www.otariel.org.il

ערב הסברה לתלמיד כתות ו': יום רביעי ט"ו בטבת, 22.12.10 בשעה 19:30 ברח' כיסופים 5 , רמות א' ירושלים