חובבי תפוחי העץ שפוקדים לאחרונה את רשתות השיווק השונות שמו לב בוודאי לתפוחי העץ החדשים עליהם מודבקת התווית made in USA.

אילן אשל מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל טוען כי הגעתם של תפוחי עץ מאמריקה לא נובעת ממחסור בתפוחים ישראלים אלא מהרצון של רשתות שיווק לקנות פירות מחו"ל בזול, "בארץ יש מטעי תפוחים רבים. במדינת ישראל גדלים בכל שנה 120 אלף טון תפוחים. אלא שבמסגרת הסכמי יבוא וייצוא עם מדינות אחרות אנחנו חייבים לאשר יבוא של בין 4000 ל-5000 טון תפוחים מחו"ל לישראל".

אשל טוען שהתפוחים הישראלים הם טעימים יותר מהתפוחים האמריקאים, "היבוא של התפוחים נובע מאילוצים של הסכמי יבוא ויצוא, אבל זה ממש לא נחוץ. יש לנו מספיק תפוחי עץ בארץ ואפילו עודף. התפוחים הישראלים הם לא יותר נחותים מהתפוחים מחו"ל, אולי הם טיפה פחות יפים אבל יותר טעימים".

הוא קובע שתפוחי העץ מאמריקה עוברים דרך ארוכה מאוד עד שהם מגיעים למדפי החנויות בישראל, "כנראה שלאותם רשתות שיווק זול יותר לקנות תפוח אמריקאי. אבל צריך לדעת שהתפוחים האלה מטעמים כלכליים מגיעים לארץ לא במטוס אלא באונייה, זה לוקח להם שבועיים ובוודאי שזה גם משפיע על האיכות. התפוחים מחו"ל הם אולי יותר יפים אבל יש להם טעם פלסטי. מי שרוצה לקנות תפוח ישראלי שיראה קודם שאין עליו תווית אמריקאית, אנחנו עובדים על כך שבקרוב תהיה לנו תווית ישראלית משלנו".