הרב כהנא הי"ד
הרב כהנא הי"דפלאש 90

ד"ר ניצה כהנא, כלתו של הרב מאיר כהנא הי"ד ורעייתו של הרב ברוך כהנא, סבורה שהיום יותר משני עשורים אחרי הרצח יותר ויותר אנשים נחשפים לתורתו של הרב כהנא, "יש ציבורים הולכים וגדלים שמבינים שצריכה להיות כאן מדינה יהודית. המון אנשים לומדים את הספרים שמובילים את הקוראים למסקנה שצריכה לקום כאן מדינה יהודית שהבסיס שלה הוא קבלת עול מלכות שמיים".

כהנא משוכנעת שחמיה שילם מחיר כבד על כך שהסכים לדבר בצורה חופשית על הבעיה הערבית, "אני יודעת שזה לא היה יפה לדבר על הבעיה הערבית ושגם היום זה לא נחשב לפוליטקליקורקט, אבל מבחינתו הוא היה מסוגל להתגבר על זה ולהיות אמיתי. הוא שילם מחירים רבים אך מצד שני הוא הלך עם האמת שלו והיום יותר מעשרים שנה אחרי הרצח אנשים לומדים את הספרים".

כהנא מספרת על נכדיו שאיבדו גם הם את הוריהם הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד בפיגוע, "זו משפחה טובה, חמה ואוהבת. הנכדים שגם הם נשארו ללא הורים שילמו מחיר נורא ואיום. הם גדלים ומתפתחים ואנחנו רואים אצלם הרבה יופי וברכה. גם חמותי ממשיכה להוציא כתבים על חייו בשל עלה".

ד"ר כהנא סבורה שהיום גם הציבור הדתי לאומי נחשף בצורה עמוקה יותר למשנתו של הרב כהנא, "בעבר נהגו לומר שהציבור שלנו סובל מהתסמונת של המפד"לניקים, תסמונת הצ'יפ בי"ת, אבל היום יותר ויותר אנשים מחליפים את הצ'יפ ומרגישים את הצורך להנהיג את המדינה, הם כבר מביטים על הרב כהנא בעיניים אחרות".