אוכל עוגה תות
אוכל עוגה תותדני ספרים

מהיום ניתן להכין בבית לא רק את עוגת היער השחור היוקרתית ואת "עקיצת הדבורה" הידועה. גם קאפקייקס בשלל רעיונות לעיצוב, קישוט ותוספות תמצאו כאן.

איפה זה "כאן"? בספר מתכונים חדש בשם "עוגות וקאפקייקס" בהוצאת 'דני ספרים'.

בספר ניתן למצוא הסבר על הכנת עוגות וקאפקייקס מרשימים וטעימים, בקלות ובחומרים זמינים בדרך כלל. בתחילת הספר מופיעים טיפים לאפייה, ביניהם טיפים להכנת מקצפות אווריריות, רולדות לא שבירות והכנת תבניות בצורה יעילה.

בספר עצמו החלוקה היא לפי צורת העוגות בעיקר, שכן כידוע המראה קובע את הטעם לא פעם. ישנן עוגות עגולות ועוגות מאורכות (בעיקר עוגות פירות), עוגות מרובעות (ברובן מיועדות לחיתוך לעוגיות כמו בראוניז מיוחדים שנראים מגרים במיוחד), עוגות גבינה ומרנג (כי איך אפשר בלי) וגולת הכותרת: מאפינס וקאפקייקס.

קאפקייקס הם, בעצם, מאפינס עם ציפויים מיוחדים. לכל ציפוי מתאים בסיס אחר והתוצאות, אם לשפוט על פי התמונות, יכשילו כל מתחילת דיאטה מקצועית. מי שכבר בעיצומה של הדיאטה? תדפדף כמה דפים לפני שתחליט על תאריך מיוחד שלכבודו אפשר לזייף בדיאטה.

בספר, היוצא לאור במסגרת סדרת "בישול יומיומי" של 'דני ספרים', ניתן דגש על קלות ומהירות הכנה. ההוראות קלות ופשוטות, המכשירים הנדרשים להכנה הינם ביתיים והמוצרים, בדרך כלל, ניתנים להשגה בחנות ממוצעת.

לצד כל מתכון מופיעים מספר סימונים בצבעים קבועים, שנועדו להקל את התכנון: האם המתכון חלבי או פרווה, לכמה אנשים מתאימה הכמות ואילו כלים נדרשים לאפיה.

באמצעות הספר גם ילדה צעירה תוכל להכין עוגה, וגם הכלה תוכל להרשים את חמותה במאפה טרי, טעים, קל להכנה ומרשים.