בחורי ישיבה
בחורי ישיבהפלאש 90

ישיבת בני עקיבא ‘מטה בנימין’ הוקמה לפני כחצי יובל שנים, במטרה לתת מענה לתושבי בנימין והסביבה המבקשים לשלב לימודי קודש וחול ברמה גבוהה ובאווירה תורנית, תוך שמירת הקשר החם עם הבית והקהילה.

בישיבה, אשר בראשה עומד הרב שלומי פלהיימר, לומדים כ 300- תלמידים בכיתות ז’-י”ב. זכינו בחסדי ה’ לחזות בשוב ה’ ציון, ולחיות בלב כור ההיתוך של עם ישראל, מקום בו התחיל המסע הארוך של עם ישראל על ידי אברהם אבינו שהקים מזבח “בין בית אל ובין העי”, יצחק ויעקב, יהושע בן נון ושמואל הרמתי, שאול ויהונתן, ועוד דמויות מרכזיות רבות בהיסטוריה היהודית. זכתה ישיבתנו לפעול באזור מיוחד זה, ולחנך ולגדל את התלמידים לאור ערכים אלו.

שאיפתה של הישיבה היא לגדל אנשי תורה אידיאליסטים בעולם המעשה. אנשים שהתורה והאמונה נר לרגלם, השותפים לתחיית עם ישראל בארצו בעת הגאולה, אנשי ערכים בעלי דרך ארץ ויראת שמיים. על מנת להגשים את החזון, נדרשים אנו להציב את הערכים הבאים, שסימנם ‘אידיאל’: אווירת יראת שמיים, יחס אישי, דרך ארץ וערכים, יצירתיות, אהבת ישראל העם והארץ וכמובן - לימודים. לימודי הקודש שעות הבוקר מוקדשות ללימודי אמונה, גמרא, הלכה ופרשת שבוע עם צוות הר”מים, במטרה להרחיב את הידיעות בכל מקצועות התורה, לרכוש כלים ללימוד עצמאי, ומתוך כך לחזק את הקשר והחיבור של תלמידינו לתורה ולמצוות.

מהי מתכונת הלימודים בתיכון? מקצועות החול נלמדים ברמה של 5-3 יחידות לימוד, תוך הקפדה על מתן מענה פרטני לתלמידים מצטיינים מחד ולתלמידים מתקשים מאידך. בלימודי מתמטיקה ואנגלית מחולקים התלמידים לשלוש רמות לימוד. מגמות הלימוד: ארץ ישראל, ביולוגיה, מדעי הסביבה, מחשבים ופיזיקה, נלמדות כולן ברמת 5 יחידות לימוד.

 בישיבה פועלים מרכזי למידה במקצועות השונים המאפשרים לתלמידים הזקוקים לכך ללמוד בקבוצות קטנות, על ידי צוות מורים המתמחה באסטרטגיות למידה.

ערך מוסף בחיי הפנימייה לפנימייה חלק משמעותי בבניין אישיותם של התלמידים. ערכים חשובים כמו נתינה, אחריות, בגרות ועצמאות, נבנים דרך חיי הפנימייה. צוות המדריכים מלווה את התלמידים בכל ערב, החל מסיום לימודי התיכון ועד לתחילת לימודי הקודש בבוקר שלמחרת. בכל שבוע מתקיימת פעילות מדריך, והתלמידים יכולים לבחור בין שבעה חוגים שונים: כדורסל, ניווטים, כושר קרבי, אילוף כלבים, דרמה, עריכת וידאו ואיגרוף תאילנדי.

איך האווירה בישיבה? האווירה בישיבה חמה ומשפחתית. הקשרים בין התלמידים ובין המחזורים השונים מצוינים. פעילויות רבות משותפות לכל הישיבה או למספר מחזורים יחד ומחזקות את תחושת הגיבוש והשייכות של התלמידים. הצוות והתלמידים יוצרים אווירה הקושרת את התלמידים לישיבה, קשר שנמשך גם שנים רבות אחרי סיום הלימודים.

מתי מתקיים ערב היכרות? ערב היכרות לתלמידי כיתות ח’ ולהוריהם התקיים בישיבה ביום שלישי, ח’ טבת 3.1.

מסע גיבוש חווייתי בהרי בנימין לתלמידי כיתות ח’ יתקיים אי”ה ביום חמישי כ”ד טבת 19.1. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.ישיבת בנ”ע‘מטה בנימין’,בית-אל מגשימים את החלום!