תיכון תמר הוקם השנה לקראת שנת ה ל י מ ו ד י ם תשע”ג הבעל”ט במושב נטור בדרום רמת הגולן אשר בראשו עומד הרב ידידיה שביב.

שלושה גורמים חברו להם כדי ליצור מוסד חינוכי ייחודי וחדשני ברמת הגולן: מדרשת הגולן – העומדת בראש מוסדות חינוכיים רבים בגולן, ביניהם: ישיבה תיכונית חיספין, ביה”ס להנדסאים וכפרי נוער. משרד החינוך, האגף לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער - המפקח והמלווה עשרות רבות של מוסדות חינוך. חיל האוויר – שהקים 15 שלוחות מנהריה ועד אילת, המכשיר הנדסאים ומהנדסים למערך הטכני. שלוחה זו היא השלוחה הראשונה שמוקמת במסגרת תורנית ופנימייתית.

מהו תיכון תמר? תיכון תורני מדעי טכנולוגי, מוסד חינוכי ייחודי ברמת הגולן. בית ספר פנימייתי הפתוח לתלמידים מכל רחבי הארץ ומיועד לתלמידים המעוניינים ללמוד במסגרת מאתגרת, שתשלב פעילות חינוכית, המעצבת אישיות ערכית וחברתית, עם מצוינות לימודית. התיכון מוקם על ידי מדרשת הגולן בשיתוף עם חיל האוויר ומשרד החינוך – המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער. בית הספר יכשיר דור של אנשי תורה ומדע ברמה גבוהה, במגמות הטכנולוגיות המובילות.

צוות חינוכי מיומן ילווה את התלמיד לאורך כל שעות היום: רמי”ם המשלבים למידה חינוכית עם קשר אישי ילוו את התלמיד בלימוד תורה ובפעילות החינוכית והחברתית הענפה. מורים מקצועיים ומנוסים, שיקדמו את התלמיד להישגים גבוהים, עם שיעורי תגבור ולמידה בקבוצות קטנות. כמו כן, צוות הדרכה העונה לצרכי התלמידים לאורך כל שעות היממה. צוות מפקדים מחיל האוויר ישמשו כמדריכים מקצועיים ללימודים טכנולוגיים ברמה גבוהה.

מסלולי הלימוד לימוד מדעים, פיזיקה, כימיה, אלקטרוניקה, מחשבים, חשמל ובקרה. הבוגרים יוכלו להמשיך במסלולים הבאים: גיוס לחיל האוויר במקצועות טכנולוגיים מתקדמים, המשך מסלול להנדסאים, המשך לימודי הנדסה לתואר ראשון b.sc במסגרת עתודאי של חיל האוויר, ישיבת הסדר או ישיבה גבוהה, מכינה צבאית, גיוס לצה”ל ליחידות מובחרות, הצוות החינוכי מכוון את התלמידים להשפיע בתוך הצבא כבני תורה, בעלי ערכים ציוניים לאומיים, בתפקידים מעניינים ומאתגרים בחיל האוויר. בחלקו הראשון של היום יילמדו מקצועות קודש ובחלקו השני לימודי אלקטרוניקה  (15יח”ל) ולימודים כלליים. בוגרינו יקבלו תעודת בגרות מלאה עיונית-מדעית וטכנולוגית.

בבית הספר מושם דגש על פעילות חינוכית המעצבת אישיות ערכית וחברתית עם מצוינות לימודית. לצורך השגת המטרות הוקם צוות חינוכי ומיומן העוטף את התלמיד לאורך שהותו במקום: רמי”ם המשלבים למידה עם קשר אישי, מורים מקצועיים ומנוסים, שמביאים את התלמיד להישגים גבוהים. וצוות הדרכה אזרחי וצבאי העונה לצרכי התלמידים לאורך כל שעות היממה.

התיכון פועל במתכונת של פנימייה ונותן מענה לתלמידים מכל רחבי הארץ המעוניינים ללמוד במסגרת חינוכית משמעותית ומאתגרת, שתכשיר דור של אנשי תורה ומדע ברמה גבוהה במגמות הטכנולוגיות המובילות. הצוות החינוכי מכוון את התלמידים להשפיע בתוך הצבא כבני תורה, כבעלי ערכים ציוניים לאומיים, בתפקידים מעניינים ומאתגרים בחיל האוויר. יחד עם זאת, יוכל התלמיד לבחור בתום 12 שנות לימוד להתגייס לצבא ליחידות מובחרות, לימודים בישיבה גבוהה או מכינה צבאית לפני השירות.

יתרונות בית הספר תעודת בגרות עיונית וטכנולוגית ברמה גבוהה. יום לימודים ארוך, הסעדה מלאה, תעודה שוכר המקנה נסיעות חינם בתחבורה ציבורית, סיוע משמעותי במלגות, חניכה ליווי ותמיכת סגל בית הספר במהלך השירות הצבאי, פעילות חברתית ענפה. חוגים בשעות הפנאי: רכיבה, מוסיקה, שיט, חדר כושר ועוד הקמפוס נמצא בלב נופיו הקסומים של הגולן עם נוף מרהיב לכינרת מוקף במדשאות ירוקות רחבות ידיים ומשרה אווירה משפחתית.