אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

משטרת ש"י עצרה תושב קלקיליה במהלך שוד רכב בצומת צופים סמוך לקלקיליה כאשר ברכב המתינה לו שוטרת סמויה.

ברשותו של החשוד נתפסה סכין והוא יועבר להמשך חקירתו. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

במהלך השבועות האחרונים דווח בערוץ 7 על שורה ארוכה של מקרי שוד של כלי רכב ישראליים, ברובם נהגו נשים, בכבישי השומרון.

אתמול (ראשון) נשדד רכבה של נהגת יהודיה בכביש 437 סמוך לישוב ענתות שבבנימין. על פי עדות האשה, רכב בו נהגו פלסטינאים פגע ברכבה במזיד וכשיצאה לבדוק את הנזק שנגרם לה, הם שדדו את רכבה בו היו שתי מחסניות ריקות וציוד אישי.

מירי ויצמן, תושבת פדואל, שעשתה בשבוע שעבר את דרכה מהעבודה לביתה שבפדואל הבחינה ברכב פלסטינאי שעקף אותה וחסם אותה, "הם הסתכלו לראות מי ברכב ואז חסמו אותי".

הפלסטינים ניפצו את חלונות המכונית וזרקו אותה מהרכב, "שני פלסטינים ירדו מהאוטו, ומכיוון שהדלתות שלי תמיד נעולות, הם שברו את החלון, פתחו את הדלת וצעקו לעברי, 'את רוצה למות?' ". לאחר מכן גבנו את רכבה והשאירו אותה לבדה בכביש החשוך.

יום קודם סיפרה אורלי אופיר, תושבת קדומים, לערוץ 7  כי הוצאה בכוח מרכבה בשבוע שעבר בשעת לילה, נחבלה ונאלצה לרוץ כ-10 עד 15 דקות עד לנקודת האור הקרובה.

בעקבות ריבוי אירועי שוד הרכבים שיגר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מכתב לאלוף פיקוד המרכז ולמפקד מחוז ש"י במשטרה בדרישה "לשנות דיסקט" כלפי תופעת שוד הרכבים בכבישי יהודה ושומרון, שהתגברה בשבועות האחרונים.

במכתבו הדגיש מסיקה, כי על פי נתוני מוקד שומרון, רק בשומרון אירעו בשבועיים האחרונים שמונה מקרים של שוד רכב ע"י ערבים, "זהו אירועי טרור המהווים סכנת חיים".