אין סיבה לשנות. רותם
אין סיבה לשנות. רותםפלאש 90

מליאת הכנסת דחתה אמש (שלישי) את הצעת חוק "התפתחות טבעית בערי יהודה ושומרון", של יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה). חבר הכנסת היחיד מהקואליציה שהצביע בעד החוק, זה ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו.

בראיון לערוץ 7, אומר יו"ר ועדת החוקה, ח"כ רותם, שהוא מוכן לשלם את המחיר על העקרונות, "לא צריך לגלות אומץ, צריך פשוט ללכת עם העקרונות. אני תמכתי בחוק הזה ואני חתום עליו כיזם, ולכן אני הולך איתו עד הסוף".

נגד החוק הצביעו בין היתר חברי הליכוד, ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ זאב אלקין, השר בני בגין, השר בוגי יעלון וח"כ גילה גמליאל. יו"ר הכנסת רובי ריבלין נמנע כאות מחאה. גם סיעת הבית היהודי וש"ס יצאו מן המליאה ולא השתתפו בהצבעה.

ח"כ רותם אומר לערוץ 7 שבניגוד לח"כים האחרים מהימין, שמדברים על אהבת ארץ ישראל, אך לא עושים דבר, הוא מדבר פחות אבל עושה יותר, "אני לא מאמין בשיטה, של דיבורים כמו ימין קיצוני, אבל בשעת מבחן להעלם. אני לא נעלמתי אתמול מההצבעה, ואני מוכן להיענש על כך".

רותם מודע לחומרת הצעד שלו, "בוודאי שאני מודע לסנקציות שמטילים על ח"כים שפועלים נגד החלטות הקואליציה. משמעת קואליציונית זה לא בדיחה. אני עדיין לא יודע מה יחליטו לגבי, כי עדיין לא הייתה ישיבת קואליציה. אבל פה מדובר על חוק שאני מיזמיו, אני מכיר את הנתונים באופן אישי. עסקתי שנים רבות בהתיישבות ביהודה ושומרון ולכן אני הולך איתו עד הסוף".