גבעת אסף. ארכיון
גבעת אסף. ארכיוןפלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כץ, כצל'ה, מתייחס ביומן ערוץ 7 לפרסום דו"ח המאחזים של השופט אדמונד לוי, דו"ח הקובע כי שטחי יהודה ושומרון אינם שטח כבוש וכי מותר גם על פי החוק הבינלאומי לכל יהודי להתיישב בשטח.

"כל המערכת בישראל מתיישרת עם מה שקורה בשטח מזה ארבעים וארבע שנים, מאז שחרור חלקי ארץ ישראל", אומר כצל'ה המזכיר כי מספר היהודים המתגוררים מעבר לקו הירוק מתקרב לשבע מאות אלף איש, כאשר בשכונותיה של ירושלים כדוגמת נווה יעקב, חומת שמואל, רמות ואחרות יש למעלה משלוש מאות אלף איש וברחבי יהודה ושומרון יש עוד כשלוש מאות וחמישים אלף איש, שקצב הגידול שלהם הוא כשישה אחוזים בשנה.

לטעמו משמעות הדברים ברורה גם למערכות השלטוניות ההולכות ומתיישרות על פי המציאות ההולכת ונרקמת למולם, "לכן אני לא מתפלא על הדו"ח שמשקף את מה שקורה בשטח. יש ריבוי טבעי ויש בנייה גדולה, ולכן נראה יותר ויותר הצבעות, וועדות וחוקים שיקרבו את החלת הריבונות ביו"ש".

כצל'ה מזכיר שהוא היה האיש שהעלה על סדר יומה של הכנסת את סוגיית החלת הריבונות כשהעלה פעמיים הצעת חוק שהופלה על ידי הממשלה, וכעת מחזיקים בעמדתו גם חברי כנסת מהליכוד כדוגמת ח"כ אלקין ורגב.

"יהודה ושומרון הופך להיות חלק בלתי נפרד מארץ ישראל, כמו מזרח ירושלים וכמו רמת הגולן", הוא קובע אם כי מסייג ומציין שהדו"ח עדיין אינו מגדיר את השטח כארץ ישראל לכל דבר אלא שולל את השלילה, כהגדרתו, באומרו שאין מדובר בשטח ירדני, מותר להתגורר בו וכי ניתן להחיל את החוק הישראלי על יהודי המתיישב ביו"ש כמו בכל מקום אחר בישראל.

כצל'ה מוסיף וצופה הרחק אל העתיד ואומר כי בעוד כעשרים שנה, כאשר יהיו ביו"ש מיליון וחצי יהודים, איש לא ישאל שאלות מסוג זה והדברים יהיו כה נכוחים עד שלא יאמינו כיצד בעבר ניתן היה לחשוב אחרת, וכיצד פסק בית המשפט העליון כפי שפסק, גם בסוגיות כמו ניסור בתים שבירור מעמדם המשפטי עדיין לא הושלם בבית משפט מחוזי. "יש דברים מעוותים שמשתנים בשטח".

עוד מוסיף כצל'ה ומתאר את העתיד הפוליטי כפי שהוא רואה אותו. להערכתו בעתיד הקרוב יתרחשו שני מהלכים משמעותיים – בראש ובראשונה איחוד בין האיחוד הלאומי לבית היהודי למפלגה שתצרף אליה בעתיד גם את ח"כ הרב אמסלם ואת ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' למפלגה גדולה ולאומית. כצל'ה מספר על קמפיין חדש הצפוי לעלות החל מסוף השבוע, קמפיין שיחזיר את המותג 'טב' למודעות הציבורית לקראת הבחירות הבאות.

בינתיים, מעריך כצל'ה, יש לקוות להשלמת ימיה של הממשלה הנוכחית שכן היא בונה ברחבי יהודה ושומרון, גם אם לא בהיקפים הרצויים, אך באופן טוב הרבה יותר מממשלות אחרות כדוגמת ממשלה שהייתה עלולה לקום בראשות ציפי לבני.

עוד מוסיף כצל'ה ומעריך כי בעתיד הקרוב יבחר ראש הממשלה נתניהו לפלג את הליכוד שכן אינו מעוניין שאנשים כחברי הכנסת אלקין, דנון, חוטובלי ואחרים יצבעו את המפלגה בצבעים לאומיים, ולכן יקים מסגרת חדשה עם השרים איתן, מרידור וברק ויציג את המסגרת הזו כמרכז החדש.

עם זאת הוא מעריך שנתניהו ימשיך בניסיונותיו להציג את עצמו כמייצג הימין וימשיך בבניה ברחבי יהודה ושומרון ומשום כך יש לשאוף להשלמת כהונתה של הממשלה הנוכחית.