מרוץ בניה לזכרו של הלוחם רס"ן בניה ריין
מרוץ בניה לזכרו של הלוחם רס"ן בניה רייןצילום: אריאל אלטלף

חוסר בפעילות גופנית הינו גורם מוות כלל עולמי באותה הרמה כמו עישון, כך טוען מחקר חדש בתחום שפורסם ברשת BBC.

הדו"ח שפורסם בעיתון מדעי גרמני, מעריך כי כשליש מהמבוגרים אינם מבצעים מספיק פעילות גופנית, ובכך גורם לכ-5.3 מיליון מקרי מוות מידי שנה. כלומר שווה לאחד מתוך עשרה מקרי מוות ממחלות. הרופאים טוענים כי הבעיה כעת היא כל כך חמורה שיש לנהוג בה כמגיפה.

ההתמודדות עם חוסר פעילות גופנית בקרב מבוגרים דורשת שיטת חשיבה חדשה. הרופאים טוענים כי יש ליידע את ציבור המבוגרים על הסכנות הטמונות בחוסר פעילות גופנית, ולא רק להזכיר להם את היתרונות בעשיית פעילות גופנית (מניעת נדודי שינה, חיזוק עצמות, הפחתת מתח,עייפות ודיכאון).

33 החוקרים, שהגיעו ממרכזים שונים ברחבי העולם, טוענים גם כי הממשלות השונות צריכות למצוא דרכים להפוך את הפעילות הגופנית לנוחה יותר, בעלות נמוכה יותר ובטוחה יותר.

קיימת המלצה לפעילות גופנית של 150 דקות למבוגר לשבוע. בין הפעילויות המומלצות: הליכה מהירה, רכיבה על אופניים או אפילו גינון. אבל החוקרים מצאו קשר ישיר בין רמת הכנסה גבוהה לחוסר חמור בפעילות גופנית.

החוקרים קראו לנצל את אולימפיאדת 2012 בלונדון להעלאת המודעות הציבורית ליתרונות הפעילות הגופנית, מכיוון שבעוד ענפי הספורט השונים יעשו "הדים" בכל העולם, מרבית הצופים ישבו כל הזמן בלי לעשות שום פעילות גופנית.