מופז. הערב
מופז. הערבערוץ 7



יו"ר קדימה, שאול מופז, פתח את קמפיין הבחירות של קדימה במסיבת עיתונאים בבית המפלגה.

מופז פתח את נאומו, "בארבע השנים האחרונות ראש הממשלה עסוק רק בנושא אחד: להפציץ את איראן. שום דבר אחר לא מעניין אותו. לא החברה, לא הכלכלה, שום דבר. רק להט משיחי להתקיף ולהפציץ את הגרעין האיראני. רק בזה הוא עוסק ארבע שנים. מי שהיה בלשכת ראש הממשלה יודע שזה הפך אצלו לאובססיה".

לדברי מופז, בשבוע שעבר חלה התפתחות מסוכנת: "האיש חסר האחריות התחבר לאיש חסר המעצורים. ביבי וליברמן יחד. ביבי עם האמונה המשיחית להפציץ את איראן, ו- ליברמן, האיש חסר המעצורים, האיש שאיים להפציץ את סכר אסואן".

מופז הוסיף "אני רוצה לבקש מכל הנוכחים להסתכל במשך דקה אחת בתמונה שאציג בפניכם. תביטו בה טוב (מציג את סיסמת הבחירות). זאת לא רק סיסמת בחירות. המילים נבחרו בקפידה. לא מילים מתלהמות אלא מילים רציניות ושקולות. זה נוגע לכל אחת ואחד מאיתנו. זה נוגע לילדים שלנו ולנכדים שלנו. זה נוגע לגורלה של מדינת ישראל".

יו"ר התנועה המשיך ואמר,"אני חושש מזה. מאיר דגן חושש מזה. יובל דיסקין חושש מזה. גבי אשכנזי חושש מזה. וכל אזרח במדינת ישראל צריך לחשוש מזה".

מופז קובע נחרצות בנאומו כי הסיכון פשוט גבוה מידי וחייבים לצאת לדרך ולהחליף את השלטון של נתניהו, "מי טוב כמוני יודע מהי משמעות מלחמה והמחירים שהיא גובה. ההישגים שהבאתי כרמטכ"ל חומת מגן וכשר הביטחון שמיגר את האינתיפאדה השנייה ואת פיגועי ההתאבדות - עומדים עד היום. 40 שנה אני שומר על ביטחון ישראל. לכן בעת הזאת, אזרחי ישראל יצטרכו הפעם לבחור על מי הם סומכים בשמירה על הביטחון, כאשר הצמד ביבי-ליברמן עם היד על הכפתור האדום, מופז הוא האיש הנכון במקום הנכון להחליף אותם ולשמור על ביטחוננו בצורה אחראית ושקולה".

לאחרונה פורסמה עדות נוספת לקריסתה של 'קדימה' . עורך אתר "יאללה קדימה" התפטר מתפקידו ומהחברות במפלגה. "אין לי עוד אמון ברלוונטיות של המפלגה", הוא כתב במכתב פרישה.

העורך, עמיר סגל, פרסם את דברי הפרישה שלו מהאתר 'יאללה קדימה' תחת הכותרת 'היו שלום ותודה. אני סיימתי, "לאחר שנים כחבר קדימה, שנים כפעיל קדימה ושנים כעורך אתר יאללה-קדימה, בצער רב אני מפסיק את פעילותי בקדימה וחדל מפעילותי ביאללה-קדימה".

הוא מספר על האמון שהיה לו בעבר בערכיה של המפלגה עוד מימי הקמתה ועל מאבקיו בעבר למענה. כך גם מתאר סגל את ימיו כעורך האתר ב"ימים דרמטיים, ובלא מעט זמנים אפורים, קודרים ומשמימים".

סגל שבימי המחלוקת הגדולה בין ציפי לבני לשאול מופז צידד במופז ותקף לא מעט את לבני מזכיר את הימים הללו ללא חרטה ומציין כי ההחלטה לתמוך במופז הייתה נכונה גם אם יש כעת מי שיאמר לו 'אמרנו לך'.

ח"כ דני דנון, הגיב על הקמפיין של מפלגת קדימה, "פרפורי הגסיסה של קדימה מביכים, ביסוס הקמפיין המפלגתי נגד רה"מ, מעיד על סופה הקרב ובא של מפלגת הטרנד חסרת עמוד השדרה שנקראת קדימה", אמר דנון והוסיף: "הסקרים אשר מוחקים לחלוטין את קדימה מהזירה הפוליטית, מבהירים כי קדימה מפלגת הסופרמרקט הולכת להיעלם אחת ולתמיד וניסיונות ההישרדות שלה מביכים".