המו"מ היה מסתיים. אבו מאזן
המו"מ היה מסתיים. אבו מאזןפלאש 90

דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, פרסם הודעת הבהרה בעקבות פרסום הראיון עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן לערוץ 2, שהוצג ע"י חמאס כמבטא ויתור על "זכות השיבה" של הפליטים הפלסטינים לשטח ישראל.

אבו רודיינה אמר, כי "יו"ר הרש"פ וההנהגה הפלסטינית לא יסכימו לעולם למדינה בעלת גבולות זמניים, וכי מי שמסכים למדינה בגבולות זמניים (רמז לחמאס) הוא זה אשר מוותר על זכות השיבה, פוגע בעקרונות היסוד וגורם לאסון לדורות הפלסטינים הבאים".

עוד ציין אבו רודיינה, כי זכות השיבה וסוגיית הפליטים ידונו במו"מ על הסדר הקבע עם ישראל, בדומה לסוגיות הגבולות והמים, והוא הדגיש בעניין זה, כי "אנו דבקים בעקרונות היסוד אשר המועצה הלאומית אישרה ואין חדש בעמדה זו".

אבו מאזן אמר בראיון מיוחד לערוץ 2 כי הוא רוצה לשוב לעיר הולדתו צפת כתייר בלבד וכי הוא אינו רואה בה חלק מפלסטין: "הגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים הם פלסטין, כל השאר זה ישראל. עכשיו ולעד", אמר בראיון.

"אני מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן", אמר אבו מאזן, "אני מוכן לחזור למשא ומתן...זה הנושא שיכריע את גורל ילדיכם. אני האחרון שאיתו תוכלו לעשות הסכם", הוא הזהיר. עוד הוסיף, כי לראייתו "פלסטין היא מדינה בגבולות '67 לצידה של מדינת ישראל".