חסה
חסהפלאש 90

חברת 'אגרו שלף' ממושב עין הבשור שבעוטף עזה, פיתחה בחודשים האחרונים תחליב חדשני על בסיס שמנים צמחיים שנכנס לשימוש בקרב מגדלי עלי תבלין ומונע המצאות חרקים על הצמחים וזאת בדרך טבעית שאינה מסכנת בני אדם.

התחליב מתאים לגידולי חסה, שמיר, בזיליקום, עלי בייבי, כוסברה, פטרוזיליה, נענע, מנגולד וירקות עלים נוספים ומאפשר צמצום של עד 80% מכמות חומרי ההדברה הנדרשים.

מפתח המוצר, אורי יפה, סיפר בראיון לערוץ 7, "התחליב הצמחי ששמו 'תמר טק' פותח על ידי חברת אגרו שלף ומבוסס על תערובת של שמני מאכל אקזוטיים לצד שמנים נפוצים שמצפה את הירקות והעלים, ומדבירה באופן טבעי אקריות אדומות ומזיקים נוספים".

"השירותים להגנת הצומח אישרו את המוצר לאחר סדרה של ניסויי שדה במשך חמש שנים שנערכו בפיתוח משותף עם חוקרים ממינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני, שהוכיחו את האפקטיביות של התחליב, לעיתים אף יותר מריסוס כימי".

לדבריו, מדובר בנוסחה ייחודית שכמותה אין היום בארץ, "התכשיר, שהרכב השמנים המדויק שלו נשמר בסודיות, אינו מסוכן בשום דרך לאדם, לצמחים, לבעלי חיים ואינו פוגע בסביבה ולכן ניתן להשתמש בו גם סמוך למועד הקטיף ולצרוך את התוצרת ללא חשש".

הוא מקווה שעוד ועוד חברות שמשווקות את הירקות לציבור הדתי יכניסו אותו לשורותיהן, "כיום משתמשים במוצר החדשני חברת גלאט עלים וחברת שדות, אבל הוא יחדור לאט לאט גם ליתר השוק. הרבנים והמשגיחים כבר מכירים אותו ואני מאמין שזה רק עניין של זמן".