נבחרת ישראל באפייה
נבחרת ישראל באפייהצילום: איל אדר

נבחרת ישראל באפייה אשר גרפה את המקום הראשון באליפות אירופה באפייה בשנת 2012 הוזמנה להתחרות על תואר "אלוף האלופים" בתחרות שהתקיימה באיטליה בחודש ינואר 2013 במסגרת תערוכת "סיגאפ" לקהל המקצועי בעולם. הנבחרת הגיעה להישג מדהים ודורגה במקום השני לאחר שנבחרת איטליה זכתה במקום הראשון.

התחרות באיטליה התקיימה בשבוע שעבר כאשר מדי יום הציגו חמש מדינות אשר זכו בחמש השנים האחרונות, מגוון רחב של מנות שונות מעולם האפייה- סוגי לחם, מנות אחרונות ופסלים.

נבחרת ישראל הציגה 6 מנות מיוחדות ללחם, 6 מנות אחרונות ו- 2 פסלים מרהיבים. מחלבת טרה מלווה את נבחרת ישראל  בתחרות באמצעות מוצריה אשר שימשו את הנבחרת בהכנת המנות בתחרות.

ביום האחרון לתחרות הכריזו השופטים על נבחרת איטליה כזוכה בתואר "אלוף האלופים". ישראל כאמור דורגה במקום השני והמכובד אף הוא. את דירוג הזוכים קבעו שלושה שופטים בכירים ומובילים בתחום מספרד, אנגליה ואיטליה.

את נבחרת ישראל ייצגו: שני קונדיטורים ושני אופים מקצועיים. קפטן הנבחרת הוא אלי אברהם (מאפיית לחמא). יחד עימו מרכיבים את הנבחרת הקונדיטור ערן שוורצברד (עצמאי), המפסלת בלחם אסנת ליפסון (עצמאית), והאופה אלכס בסר (לחמא). מאמני הנבחרת הינם ג'קי חזן (פורטוס ישראל) וחנן טייטלבאום (מלון חוף התמרים).

ג'קי חזן, מאמן הנבחרת אמר "לא מזמן זכינו במקום הראשון עם הנבחרת כאלופי אירופה 2012 באפייה ואנו רואים כבוד גדול בהצגת המנות שלנו בתחרות "אלוף האלופים" באיטליה".

 "התמודדנו לצד אופים וקונדיטורים בעלי שם באירופה והתחרות הייתה לא קלה", מספר חזן, "אני גאה על הצלחת הנבחרת ובטוח כי נמשיך לייצג את ישראל בעולם גם בשנים הבאות בהצלחה רבה".