"די לאפליית דתיים". הר הבית
"די לאפליית דתיים". הר הביתפלאש 90

מיכאל פואה, איש תנועת 'מנהיגות יהודית', שיגר מכתב תקיף למפקד המקומות הקדושים, סנ"צ אבי ביטון, ובו דרש פעילות משטרתית תקיפה מול פרובוקציות הנשים המוסלמיות בהר הבית.

מכתבו של פואה מגיע בעקבות האירוע עליו דיווח בהרחבה בערוץ 7 ובו המשיכה קבוצת נשים ערביות במבצעי פרובוקציה במתחם הר הבית. נזכיר כי באירוע שהתרחש ביום חמישי של חול המועד פסח חסמה קבוצת נשים מוסלמיות החוסמות את דרכם של היהודים בהר בפעילות הפגנתית פרובוקטיבית וזכתה לתגובה רפה של המשטרה.

במכתבו מגולל פואה את השתלשלות האירועים: "ביום ה' י"ז ניסן תשע"ג (28/3/13) עליתי יחד עם בני להר הבית. בעלייה זו צרפו אותנו לקבוצה הראשונה שעלתה בשעה 12:40 לערך. בכניסתנו להר, קידמה את פנינו קבוצת נשים מוסלמיות בקריאות "אללה הוא אכבר" "ברוח ודם ..." וקריאות גנאי כמו "יא מסריחים". קבוצה זו שוהה באופן קבוע בהר בחודשים האחרונים ואין זו פעם ראשונה שהן מתגרות בנו, העולים היהודים להר. לצערי כבר התרגלתי למנת ההשפלה הזו שעלי לספוג כיהודי, ולו הדברים היו נשארים כך לא הייתי פונה אליך. בהמשך דרכנו כאשר הגענו לרחבה הדרום מזרחית, המתינה לנו קבוצת הנשים בצל. כאשר הן ראו אותנו מתקרבים, הן לקחו את הכיסאות עליהן ישבו , ועברו לשבת על שפת המדרגות היורדות לשביל המזרחי, כך שהן חוסמות את הירידה במדרגות לכל רוחב השביל. הן עשו זאת בצורה הפגנתית ברורה, והשוטרים שליוו אותנו עצרו אותנו מיד מחשש לבאות. השוטרים נגשו לקבוצת הנשים ולאחר דין ודברים הן פינו לנו מעבר צר ונתנו לנו לעבור תוך כדי צעקות ואיומים כלפינו. למעשה מאותו רגע נחסם כל האזור המזרחי לקבוצות הבאות וכל הקבוצות היהודיות שעלו אחרינו נאלצו לעשות את המסלול המערבי הקצר".

פואה מוסיף וכותב לסנ"צ ביטון: "איני מבין כיצד מאפשרת משטרת ישראל נוכחות של קבוצה שכל מטרתה ותפקידה לעורר פרובוקציות על ההר. נשים אלו מצולמות הן על ידי משטרת ישראל והן על ידינו וצריך להעמידם לדין פלילי על הפרת הסדר הציבורי ועל הטרדה. כאשר מדובר ביהודים שכל חטאם היה תפילה או ראיון בתקשורת משטרת ישראל  יודעת היטב כיצד למנוע מהם עליה להר לתקופות ארוכות של חודשים ושנים בלי שום דיון בבית משפט.  מדוע כאשר מדובר במוסלמים מתנהלת משטרת ישראל בחוסר אונים, ולא מעמידה לדין את מי שיש בידה עדויות מצולמות כיצד הוא מבעיר ומלבה את האש על ההר?". 

את מכתבו הוא חותם בבקשה "לדעת כיצד משטרת ישראל מתכוונת לפעול בנושא זה כדי שפרובוקציות מעין אלו לא ישנו?".