ארגון מוזילה חוגג 15 שנות פעילות
ארגון מוזילה חוגג 15 שנות פעילותמוזילה

ב-31 במרץ 1998 השיק פרויקט מוזילה את נסטקייפ. היה זה בזמנו דפדפן לגלישה באינטרנט פורץ דרך ששינה את דרך הגלישה באינטרנט לעד. הדפדפן, שנמכר בכסף, שילב בתוכו תוכנת דואר מתקדמת למדי וכן עורך HTML פשוט. בסופו של דבר הוא נמכר ל-AOL לאחר שמיקרוסופט השיקה את אינטרנט אקספלורר 3 והפיצה אותו בחינם עם מערכת ההפעלה שלה, אך מהחורבות קם הארגון הנוכחי.

בימים אלו מציין הארגון 15 שנים לאותה השקה ותחילת קיומו. כדי לחגוג את האירוע נפתח דף מיוחד בו מוצגות 15 עובדות שקשורות לארגון, שכוללות בין השאר מספר ציוני דרך חשובים.

ארגון מוזילה הוא ארגון שמבוסס על קוד פתוח ועל תרומה התנדבותית של עשרות אלפי אנשים, ובכך הוא יוצא דופן מול רוב הארגונים שמתחרים בו בתחום הדפדפנים. בעמוד המיוחד הוא מבקש להמשיך ולתרום בתחומים שונים, החל מיצירת קוד, דרך עזרה בעיצוב ויזואלי, ועד כתיבת יישומים ותוספות לתוכנות שהוא מציע.

"מוזילה קיים כדי לקדם פתיחות, חדשנות והזדמנויות באינטרנט. אנחנו עושים את זה מזה 15 שנה ו-15 העובדות להלן מציעות מבט אל מי שאנחנו, כולל כמה מההישגים וציוני הדרך הגדולים ביותר שלנו. אבל במובנים שונים רק התחלנו, אנחנו חוקרים טכנולוגיות חדשות, נכנסים לתחומים חדשים ומגיעים למשתמשים חדשים בכל יום", נכתב בדף.

כאמור, מוזילה ידוע בעיקר בזכות פיירפוקס, אך לאורך השנים גם פיתח את תוכנת הדואר ת'אנדרבירד, את ערכת היישומים לאינטרנט סימאנקי ועוד. כיום עוסק הארגון גם בפיתוח של מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים Firefox OS.