לפני גזר דין. טייטל
לפני גזר דין. טייטלפלאש 90

יעקב (ג'ק) טייטל שנידון לשני מאסרי עולם ועוד שלושים שנות מאסר לאחר שהורשע בשני מקרי רצח של פלסטינים ושורת עבירות נוספות ערער היום (שלישי) לבית המשפט העליון על הכרעת דינו

בערעור נטען כי בית המשפט המחוזי התעלם מקביעות בנוגע למצבו הנפשי של טייטל אשר יש בהן כדי להשפיע על האחריות שלו.

לפני כחודש גזר בית משפט המחוזי בירושלים שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר באופן מצטבר על טייטל המכונה "המחבל היהודי" שהורשע בשני מעשי רצח ובשלושה ניסיונות לרצח. בנוסף נגזר עליו לפצות את קורבנותיו בסכום כולל של 560,000 שקלים.

השופט יועד הכהן ציין בגזר הדין, "רק אתמול ציינה מדינת ישראל את יום השואה והגבורה,שנועד להזכיר לכולנו את אימי שואת היהודים בשנים 1939-1945 , שבה רק על רקע אידיאולוגיה גזענית מטורפת, מבית מדרשו של הצורר הנאצי, נרצחו באכזריות  מיליוני יהודים-אנשים, נשים וטף- שלא חטאו במאום . אדם בהיותו אדם ובוודאי יהודי בהיותו יהודי, חייב לשאת לנגד עיניו את הציווי של "לא תרצח" על רקע גזעני, בוודאי ובוודאי לנוכח גורלו המר והטרגי של העם היהודי בדורות האחרונים. גזענות על רקע מוצאו הלאומי של אדם או השתייכותו הדתית פסולה בתכלית גם בעיני היהדות".

לפני ארבעה חודשים שופטי ביהמ"ש, צבי סגל, משה דרורי, ומשה יועד הכהן, הרשיעו את טייטל וקבעו כי לא הייתה כל השפעה למצבו הנפשי וכי הוא היה אחראי למעשיו.