אביגדור ליברמן. התנצל
אביגדור ליברמן. התנצלצילום: פלאש 90
במפלגת 'ישראל ביתנו' דורשים הערב (חמישי) כי בהצעת חוק השיוויון בנטל יוכנסו שינויים מהותיים, כך שייקבעו כבר עכשיו יעדים לגיוס ערבים לשירות אזרחי ולאומי.


במפלגה דורשים גיוס הערבים יחד עם הוספת סעיף תקציבי שיבטיח זאת ויאפשר קיום החוק.


נציג המפלגה בוועדת פרי לשוויון בנטל, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', אמר כי "על אף שבהעת החוק הוכנסו תיקונים חשובים שעליהם עמדה 'ישראל ביתנו' וביניהם הארכת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר וקביעת סנקציות פליליות נגד משתמטים, החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים, הן באשר למקורות התקציב למימון הצעת חוק והן בכל הנוגע לשרות בני המיעוטים כשיש לקבוע כבר עכשיו בחוק כי בתום תקופת המעבר של 5 שנים יגוייסו גם הם".


לכן, אמר השר אהרונוביץ׳, אם תובא ההצעה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב ללא שהוכנסו בה השינויים הנדרשים, בכוונתו להצביע נגד ההצעה וכך ינהגו כל שרי 'ישראל ביתנו' בהצבעה בממשלה.


יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ עופר שלח, דחה את הקריאות לגיוס ערבים ואמר בראיון לערוץ 2 כי "מי שמצפה לחובת שירות בצה"ל לערבים במדינת ישראל, חוטא להם". שלח טען כי העיסוק בגיוס הערבים נועד כדי להתחמק בשאלת גיוס החרדים וכדי להתנגח במגזר הערבי.


"יש היום יותר ערבים שרוצים להיות בשירות האזרחי מאשר מקומות בשבילם, אנחנו שואפים לעודד את זה אבל תמיד במסגרת התנדבותית ולא בכפיה", הוסיף ח"כ שלח.