עופר עיני
עופר עיניצילום: פלאש 90
יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, שיגר הערב (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו תקף את דבריו של השר נפתלי בנט מאמש, על עובדי הנמלים.

עיני האשים את ממשלת נתניהו באומרו כי היא "מסיתה נגד ציבור העובדים בישראל".

במכתב, תקף עיני את דבריו של שר הכלכלה בנט, שכתב בעמוד הפייסבוק שלו על הצורך "להדביר את הנמלים" בביתו, תוך שהוא מתבדח על חשבון עובדי הנמלים.
"אני מזועזע ששר בכיר בממשלתך חושב ומתבטא כך. האחריות למעשיו היא אמנם שלו, אך אינה פותרת אותך מאחריות בהיותך ראש ממשלה", כתב עיני במכתב שפורסם בערוץ 10.

בפוסט האמור, כתב השר בנט "זהו. אי אפשר יותר עם הנמלים. הגעתי עכשיו הביתה והבנתי שחייבים לעשות מעשה. הם במטבח. בסלון. בחדר אורחים. כל הבית נמלים. הזמנתי מדביר".

פרופ' יונה, איש מפלגת העבודה, השיב בדף הפייסבוק שלו לפוסט. "הזמנת המדביר של בנט כדי להפחיד את עובדי הנמלים מסמנת עליית מדרגה, הסלמה, במאבק של נפתלי בנט בעובדים אלה. בנט נתלה על אילנות גבוהים, מפלצתיים, גזעניים, הוא יונק את השראתו מהאסטרטגיה הגזענית הנאצית שגרסה שאם רוצים להכשיר את הקרקע לפגיעה פיסית בקבוצה אנושית כלשהי, יש לדחוק אותה קודם, מבחינה סימבולית, לעולם החיות", כך יונה.

מאוחר יותר חזר פרופ' יונה מדבריו הקשים. "לעצם העניין, נפתלי בנט הוא שר בישראל והוא נושא אחריות ציבורית לדבריו. דבריו חסרי הטעם נגד עובדי הנמלים, שאותם הוא משווה ל'חרקים שיש להדביר' גובלים בקיצוניות ובהסתה לאלימות".

הוא הוסיף כי לאמירות כאלו אין מקום במדינה מתוקנת. "הם מהווים הסלמה המשתקפת ברעיונות עוועים להכניס צבא לנמלים, להפציץ אותם במקום להפציץ את סוריה ועוד שלל התבטאויות מקוממות", אמר.