המחבל שנעצר
המחבל שנעצרשב"כ

השב"כ, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, עצר בחודש האחרון  את בכר עטאללה סמיח סעד, מחבל חמאס בן 26, תושב הכפר מזרעה שרקיה שבאזור רמאללה.

סעד תכנן להוציא אל הפועל פיגועי חטיפה וירי בהנחיית משוחרר "עסקת שליט" שגורש לחו"ל.

בחקירתו בשב"כ עלה, כי בכר סעד נפגש בירדן במהלך חודש אפריל 2013 עם השאם עבד אלקאדר אברהים חג'אז, מחבל חמאס שמוצאו ממזרעה שרקיה, אשר נשפט ל- 10 מאסרי עולם נוכח חברותו בתשתית טרור שביצעה פיגועים בין השנים 2001 – 2003, והייתה אחראית למותם של 10 ישראלים: אזרחים וחיילי צה"ל.

השאם חג'אז שוחרר מהכלא, במסגרת "עסקת שליט", וגורש לחו"ל, וכיום הוא מתגורר בקטר. במהלך פגישתם גויס בכר סעד לחמאס, והונחה לקדם, עם שובו לשטח, פיגועי ירי וחטיפה כנגד מתיישבים וחיילים.

בנוסף, סעד הונחה לפעול לגיוס נוספים לפעילותו, ואף הסכים לצאת לסודאן, כדי לעבור אימון צבאי, ואולם נעצר בטרם הצליח לפעול בעניין.

בחקירתו של סעד עלה עוד, כי לקראת מימוש הפיגועים אמור היה לקבל 4 כלי נשק, באמצעות שליח, שזהותו בלתי ידועה, מטעמו של חג'אז. בתוצאות חקירתו של בכר סעד ניכרת, פעם נוספת, מגמת חזרתם לסורם של פעילי חמאס, משוחררי "עסקת שליט", בדגש על המגורשים אשר עושים ניסיונות להניע פיגועים בשטח, בין היתר, במטרה להביא לשחרורם של אסירים נוספים.