כולם מדברים מעל שלום
כולם מדברים מעל שלוםפלאש 90

דו"ח חדש של מכון המחקר NGO Monitor, שהוצג בפני חברי פרלמנט האיחוד האירופי, מפרט את ההשפעה השלילית של המימון שמעביר האיחוד האירופי לארגונים לא-ממשלתיים קיצוניים.

הדו"ח מראה כי ארגונים הממומנים על ידי האיחוד האירופי מובילים קמפיינים לדמוניזציה של ישראל באמצעות חרם, משיכת השקעות וסנקציות ומעורבים בפעילויות אלימות, מעשים החותרים תחת הצהרותיו של האיחוד אודות מאמציו להבטיח שלום במזרח התיכון.

הדוגמאות המובאות בדו"ח מדגימות כי אין מנגנון פיקוח על המימון המועבר לארגונים לא-ממשלתיים: ארגון "קואליציית נשים לשלום" קיבל מענק של 247,668 אירו לפרויקט "העצמת נשים, בניית שלום" במסגרת EIDHR ומענק של 355,130 אירו לפרויקט "להתמודד עם הפחד: חיזוק חלופות של אי אלימות" במסגרת התכנית 'שותפים לשלום'. לעומת זאת מציינים אנשי NGO כי ארגון זה הוא ממובילי קמפיין החרמת ישראל, קמפיין ה-BDS, וקמפיינים נוספים נגד מדינת ישראל. עוד הם מציינים כי בין שותפיו למענקים של ארגון זה ניתן למצוא את הארגון הספרדי הקיצוני "נובה" ואת "ועדת תיאום המאבק העממי", המובילה חלק משמעותי מההפגנות האלימות ביו"ש.

פרופסור ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor: "ארגונים אלו הם חלק מרכזי במלחמה הפוליטית וקמפיין הדמוניזציה נגד ישראל - קואליציית נשים לשלום ובני בריתה, המעצימים את המוסר הכפול של אירופה שמתמקד בישראל באמצעות סימון מוצרים. סירובו של האיחוד האירופי לפרסם מסמכים שישפכו אור על קבלת ההחלטות לגבי המימון לארגונים קיצוניים אלה, מדגים את חוסר האחריות וחוסר השקיפות של האיחוד".

הדו"ח מראה כי האג'נדה הקיצונית של "קואליציית נשים לשלום" משתקפת בהשתתפות פעילות הארגון בהפגנות, בהן הן מניפות דגלים של "החזית העממית לשחרור פלסטין", המוגדרת כארגון טרור הן על ידי האיחוד האירופי והן על ידי ישראל.

 "המחקר מדגיש את הנזק המשמעותי הנגרם מחוסר שיקול הדעת וחוסר השקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות באיחוד האירופי בנושא מענקים לארגונים לא-ממשלתיים קיצוניים", הוסיף שטיינברג. "העובדות הן ברורות. או שאנשי האיחוד האירופי לא היו מודעים לאופי הקבוצות שנבחרו לקבל את כספי משלם המיסים האירופי, או שהם בחרו במודע לקדם ארגונים אשר מלבים את הסכסוך ומקדמים עימותים, תחת מסווה של 'אי-אלימות'".