מונטריאול
מונטריאולרויטרס

הקהילה החסידית ברובעים Hutchison ו- Outremont במונטריאול מנסה לפרוץ נתיבות לציבור הכללי בניסיון לשפר את תדמיתה הציבורית. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

העויינות כלפיה פרצה לפני כשנתיים בעקבות קמפיין ציבורי שנערך נגד כוונת בית כנסת חסידי בשכונת אוטרמונט להרחיב בשלושה מטרים את שטח בית הכנסת כדי להקים בקומה ראשונה שירותים נוחים לגישה עבור קשישים ונכים וחדר לשמירה על מעילים.

תושבים מקומיים יצאו נגד התכנית בטענה, כי בית הכנסת ממוקם בשטח תכנון עירוני למגורים, והם הביעו חשש מפני הגידול במספר המבקרים במקום, שיבוא לידי ביטוי בין היתר בעומס בחניה בכבישים הסמוכים.

אגב כך, עלו מעל לפני השטח טענות אחרות נגד הקהילה החסידית, ובכלל זה אי השתלבותם בחברה, אי לימוד הילדים מגיל צעיר את השפה הצרפתית, אי ההקפדה על סדר וניקיון בשכונה החסידית ועוד.

בשבוע שעבר נערך בבניין הספרייה המקומית מפגש פתוח שני בין הקהילה החסידית לבין הציבור הכללי, בו השתתפו כ- 150 איש.

את המפגש יזמו ידידי החסידים ברובעים Hutchison ו- Outremont מתוך כוונה להביא להפגת המתיחות בין הצדדים באמצעות שיח וליבון נקודות המחלוקת בדרך תרבותית.

אחת מיוזמות המפגש היא לילה מרשי, במאית ממוצא פלסטיני, שהסבירה, כי נרתמה לנושא, לאחר שראתה את מארגני הקמפיין נגד החסידים מפיצים כרוזים רק בבתים שאין עליהם מזוזה. דפוס פעולה זה התפרש בעיניה כפעולה שאינה מכוונת נגד הרחבת בית הכנסת אלא נגד היהודים.

מינדי פולק הנמנית על הקהילה החסידית אמרה בדבריה בפני הקהל, כי החסידים מעוניינים לחיות בשלום ובהרמוניה עם שכניהם, וכל עניינם הוא לבנות עימם בסיס להבנה משותפת.

עוד השתתפו בפאנל מאיר פייג, הירש טייטלבאום והרב מאיר קרמיסי, שדיבר על חשיבותו של השיח ויכולתו לשנות דעות קדומות.

לצד טעימות מאוכל חסידי כשר העלו המשתתפים סוגיות שונות הקשורות לחיים המשותפים בשכונה, ובהן: נקיון משותף של הרחובות, לימוד הילדים החסידים צרפתית, האשמת מבקרי הקהילה החסידית באנטישמיות והלימודים בבתי הספר החסידיים גם בימי החופשות הממלכתיות.