קבר דוד מתעורר לתחייה

מאות השתתפו אמש (מוצאי שבת) בסעודת מלווה מלכה במתחם קבר דוד בהר ציון בירושלים.

"כבר שנה וחצי שיש כאן סעודת מלווה מלכה במוצאי שבת ופעילות יום יומית של תפילות ושיעורים על מנת שהמקום יהיה פעיל", אומר הרב אלדד שמואלי מרבני המקום, "חייבים לחזק את המקום כל השבוע על מנת שתהיה כאן אחיזה יהודית. האדם היחיד שיש לו כאן בעלות זה דוד המלך".

איך אתה מסביר שאין שילוט של עיריית ירושלים או של מדינת ישראל למקום ?

"יש גורמים שמעוניינים מכל מיני סיבות שאנשים לא ידעו על מיקומו של המקום. אין ספק שהנוצרים לוטשים את עיניהם למקום הזה. אנחנו לא יודעים מה פקידי הממשלה הבטיחו לראשי הוותיקן בפגישה שנערכה שבוע שעבר וכן אני מבקש מעם ישראל לבוא ולפקוד את המקום. עלינו לממש את זכותנו במקום בו קבור דוד המלך".

במהלך צילום הכתבה, הגיעו שני שוטרי משטרת ישראל וביקשו ממארגני הסעודה להפסיק את המוזיקה.

אתם זוכים להרבה ביקורים של משטרת ישראל?

"יש קצת הפרעות, זה אבסורד שהכנסייה הסמוכה לכאן כל לילה עושה רעש גדול ופתאום מפריע להם סעודת "מלווה מלכה" והם שולחים לנו שוטרים".

לסיום אומר שמואלי, "לאט לאט אנחנו רואים שמקומות קדושים כמו קבר שמואל הנביא כבר קוראים לו "גן לאומי נבי סמואל", איזה גן ואיזה לאומי זה קבר שמואל הנביא. לאומי. רוצים להפוך את המקומות הקדושים לגנים לאומיים ולמוזיאונים כדי לעקור את הרוחניות והנשמה היהודית מהמקום. אם לא יהיו יהודים שאיכפת להם המקומות הקדושים ימסרו לאט לאט לידיים זרות כמו שקרה עם הר הבית".