חנוכת המרכז החדש
חנוכת המרכז החדשצילום: איקן מס מדיה

הרכבת הקלה בירושלים השיקה היום מרכז שירות חדש ומשודרג לטובת ציבור הנוסעים בעיר.

בטקס נכחו יו"ר סיטיפס אברהם בייגה שוחט, המנכ"ל יהודה שושני, מנכ"ל קונקס ירושלים ערן שכטמן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.

בקביעת המזוזה כובד הרב הגאון אליהו שלזינגר שליט"א, רבה של שכונת גילה שבירך את מנהלי הרכבת הקלה וציין שאף הוא עצמו עושה בה שימוש ונהנה משירותיה.

מרכז שירות הלקוחות של הרכבת הקלה בירושלים הוקם על ידי חברת סיטיפס ומפעילת הרכבת חברת קונקס ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים. במרכז החדש שממוקם בחזית בניין כלל ונושק לתחנת הרכבת 'הדוידקה' שעל רחוב יפו, ניתן לטפל בנושאי רכישת כרטיסים וגבייה מול עובדי מערך שירות הלקוחות ולהתעדכן בשירותים המסופקים על ידי מפעילת הרכבת הקלה. בנוסף פועלים במקום מערך פניות הציבור וכן מחלקת אבדות ומציאות. מרכז השירות החדש והמתקדם עתיד לשרת את ציבור הנוסעים הגדול המשתמש דרך קבע ברכבת הקלה. מידי יום נוסעים ברכבת למעלה מ-110 אלף נוסעים.

יהודה שושני, מנכ"ל סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה, אומר כי "סיטיפס חרטה על דגלה את נושא השירות לנוסעים ופתיחת מרכז השירות החדש והמשודרג היא בהחלט חלק מהותי בזה. סיטיפס תמשיך לעשות ולפעול לשיפור מתמיד של השירות הניתן לנוסעים בירושלים". שושני הוסיף כי ביום חמישי האחרון, עת הגיעו לירושלים מבקרים רבים לרגל מופע ה'פורמולה 1', נשבר שיא הנוסעים ליום ברכבת הקלה והגיע ל- 152,000 נוסעים.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בירך על הקמת המרכז ואמר כי הוא מהווה אבן דרך נוספת בהנגשת שירות טוב לציבור הנוסעים. ברקת סיפר, כי כבר מתוכננים קווים עתידיים נוספים לרכבת, כאשר בימים אלה מתבצעות עבודות בשטח לרכבת העתידית שתעבור בנווה יעקב ובקריית יובל. "אין ספק שהרכבת הקלה משפיעה ישירות על פיתוחה הכלכלי ועל שגשוגה של העיר ואנחנו נמשיך בשיתוף הפעולה למען שיפור מתמיד של רמת השירות" דברי ברקת.

ערן שכטמן, מנכ"ל קונקס ירושלים, מפעילת הרכבת: "עבורנו בקונקס מדובר בשלב נוסף במטרה לספק שירות טוב יותר ללקוחות הרכבת הקלה". לדבריו, הושקעו משאבים רבים בהקמת המרכז החדש. "כחברה הפועלת למען ירושלמים ורואה עצמה ממשיכה לפתח את מערך הרכבת הקלה בעיר, השתדלנו גם הפעם להיעזר בכמה שיותר ספקים ירושלמים ולספק יותר עבודה לתושבי העיר כספקים וכעובדים".

שטחו של המרכז, כ-130 מטרים רבועים, מחולק לשני מפלסים כאשר במפלס הראשון ממוקמות עמדות השירות האישי וההמתנה ובמפלס השני משרדי ניהול המרכז. הפעילות במרכז החדש, מחליפה את פעילות מרכז השירות שפעל עד כה בתחנה המרכזית ותרכז את כלל פעילות שירות הלקוחות של סיטיפס.

כמו הרכבת עצמה, גם מרכז השירות מותאם כמובן גם לאנשים בעלי מוגבלויות, הוא ממוקם בקומת הקרקע במפלס הרחוב ובעל פתח רחב המותאם לנכים.