פרנציסקוס ופרס בפגישתם
פרנציסקוס ופרס בפגישתםצילום: קובי גדעון/לע"מ

הנשיא פרס, שקיבל בימים האחרונים ברכות רבות לרגל יום הולדתו ממנהיגים בכל העולם, קיבל היום גם ברכה מיוחדת מהאפיפיור פרנציסקוס.

"לרגל האירוע המשמח של יום הולדתך ה-90, אני שמח לאחל לך את ברכותיי החמות יחד עם הבטחת תפילותיי לכבודך ולכבוד כל אלה ששמחים בשמחתך", כתב פרנציסקוס לפרס.

פרנציסקוס הוסיף, כי "אני מחדש בתודותיי אליך על ביקורך הנדיב בסוף אפריל ולשיחותינו הפורות במספר נושאים המשותפים לוותיקן ולמדינת ישראל. ביום החגיגי הזה הרשה לי להוסיף את קולי לקולות רבים אחרים מרחבי העולם אשר מוקירים אותך".

"אני נזכר בפסוק האחרון בתהילים צ"א :" אֹרֶךְ יָמִים, אַשְׂבִּיעֵה וְּאַרְאֵהוּ, בִּישׁוּעָתִי" ואני מתפלל לאלוהים אשר כבר ברכך ב-90 שנה שימשיך לברכך ולשמורך, "יאר פניו אליך, ויחונך וישם לך שלום", חתם פרנציסקוס את ברכתו.

נציין כי חגיגות יום ההולדת ה-90 של הנשיא פרס יפתחו מחר באופן רשמי ויכללו שורת אירועים לכבודו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל.

נזכיר כי סביב החגיגות התעוררה גם שערורייה קטנה, לאחר שהתברר כי נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, הוזמן להשתתף כאורח הכבוד באחד האירועים, הזמנה תמורתה אמורה היתה הקרן הקיימת לישראל לשלם כחצי מיליון ש"ח. לבסוף בוטלה הזמנתו של קלינטון.