סיבה למעצר. הצעירים בהר הבית
סיבה למעצר. הצעירים בהר הביתתנועות המקדש

ארבעה תלמידים נעצרו כעת בהר הבית עם יציאתם מהמקום. הארבעה מעוכבים בתחנת בית אליהו של משטרת ההר. כך מדווח המטה המשותף של תנועות המקדש.

הרב אברהם אייזיקס שהיה עד ראיה למעצר מספר כי כאשר עלה הבוקר להר הבית, הוא פגש במקום ארבעה בחורים צעירים שהלכו יחדיו בהר עקב הוראות המשטרה ליהודים להיצמד לקבוצות ולא להלך בחופשיות בהר הבית.

עם כניסתם, נוכחו לראות קבוצות גדולות של מוסלמים יושבים בדרכי ההר, יושבים וממתינים ליהודים. בעוברם לידם התנפלו עליהם המוסלמים בקריאות קצובות "אללה אכבר". השוטר שהוצמד ללוותם נלחץ והאיץ בהם להזדרז ולהסתלק מקרבתם. הסיור המשיך כרגיל עד ליציאתם מן ההר, שם פתאום עצר השוטר את ארבעת התלמידים. לשאלתו של הרב אייזיקס, טען השוטר שהבחורים השתחוו בשער היציאה.

הרב אייזיקס טוען שהוא לא ראה אותם משתחוים. ולהערכתו בשטח "מדובר באובדן עשתונות של השוטר, ועל עורכי דין להתערב במהירות לשחררם".

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר מטה ארגוני המקדש, מגנה את מעצר הקטינים, ומבהיר שמותר ליהודים להשתחוות בהר הבית. זו מצווה מן התורה, וגם זכות אזרחית אלמנטרית. דווקא מעצרם של קטינים חסרי הגנה בגין השתחווייה בהר הבית היא עבירה חוקית חמורה של מעצר שווא. אין למשטרה שום עילה חוקית למעצרם. לדבריו, המשטרה תיאלץ לשחררם מיידית. עו"ד ויסולי ממליץ לכל מי שנעצר מעצר שווא בהר הבית להגיש תביעת נזיקין נגד המשטרה, עד לביטול הנוהל הפסול והגזעני שהיא נוקטת בו באפליית היהודים בהר הבית.