לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, פרסם מכתב רשמי בו הוא מבהיר את זכויות המתנדבים בימי צום, לקראת צום י"ז בתמוז החל מחר (שלישי) וצום תשעה באב שיחול 3 שבועות לאחר מכן.

המכתב התפרסם על רקע אי הבהירות ששררה בשנים האחרונות בנוגע לההתנדבות בשירות האזרחי-לאומי בימי צום, בעקבותיה  נגרמו אי-הבנות וטעויות. 

במכתב מציין ג'רבי, כי לראשונה הוחלט שמתנדבים הצמים ביום ט' באב יהיו זכאים להיעדר מהשירות.

במכתב הובהר, כי היעדרות זו לא תקוזז מחשבון ימי החופשה השנתית המגיעים למתנדבים, כל עוד הודיעו מראש לרכזת הגוף המוכר ולאחראי ב'גוף המפעיל' על כוונתם לצום ולהיעדר מהשירות וחתמו על הצהרה שהם צמו.

לגבי שאר הצומות המתחילים מהבוקר, המתנדבים שצמים רשאים להיעדר מהשירות ביום הצום למשך שעתיים. יש לציין כי גם היעדרות זו לא תקוזז מחשבון ימי החופשה השנתית שמגיעה להם.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי: "לא ייתכן כי ביום אבל לאומי כמו תשעה באב, בו נחרבו שני בתי המקדש וצרות רבות נוספות אירעו בו לאורך ההיסטוריה של עמנו, יפעלו המתנדבים כרגיל, כאילו מדובר בעוד יום של חול. הוצאת החופשה ביום זה מסך ימי החופשה המגיעים למתנדבים, הינה חלק ממהלך כולל שאנו מובילים יחד עם שר הכלכלה נפתלי בנט, הממונה על השירות האזרחי-לאומי, לשיפור תנאי המתנדבים, אשר תורמים בכל התחומים למען החברה והמדינה".