'מקדונלד'ס'
'מקדונלד'ס'צילום: פלאש 90

בימים אלה מקים איש העסקים רמי לוי יחד עם חברת 'מגה אור' קניון חדש בעיר אריאל.

בחברת 'מקדונלד'ס' סירבו לפתוח סניף של החברה בקניון כיוון שהוא נמצא מעבר לקו הירוק. כך מדווח העיתון 'כלכליסט'.

על פי הדיווח עמרי פדן, הזכיין הישראלי של 'מקדנולד'ס', הוא העומד מאחורי הסירוב בהיותו ממקימי תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו'.

צחי נחמיאס, בעל חברת 'מגה אור', אמר כי "עמדותיו הפוליטיות של פדן שהיה ממקימי שלום עכשיו ידועות זה שנים, אך מי שצפוי להיפגע מהן כעת הם תושבי אריאל והאזור".

העיתון מדווח כי במקדונלד'ס הגיבו לדברים ואישרו כי אכן אין בכוונתם להיכנס לקניון, ומסרו כי הימנעותם מפעילות מעבר לקו הירוק "תמיד הייתה המדיניות של הרשת".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, מגיב לדברים ואומר: "צר לי שגורמים שאינם מכירים את יהודה ושומרון בוחרים להחרים 700,000 תושבים המהווים 10% מתושבי מדינת ישראל". 

מסיקה קרא לאוהבי ארץ ישראל ברחבי הארץ להחרים את מקדונלדס בתגובה להחרמת תושבי מדינת ישראל בכל מקום שהם.

אליהו שבירו, ראש עיריית אריאל, הגיב לדברים ואמר: "ההחלטה של מקדונלדס שלא להגיע לקניון באריאל היא החלטה אומללה המפלה את תושבי העיר. כל נושא התרבות והמסחר צריך להישאר מחוץ למגרש הפוליטי. מסחר הנו גורם מגשר היוצר תנאים טובים למערכת של קשרים הדדים ללא הבדל של דת גזע ומין, כל נושא החרמות עושה בדיוק את ההיפך ומפלג במקום לגשר. השלום יבוא בעזרת שיתוף פעולה בכלל ומסחרי בפרט, ולא בהטלת חרם".

חנה גולן, לשעבר מנכ"לית העיר אריאל בתקופתו של רון נחמן ומתמודדת בבחירות לראשות אריאל: "עמרי פדן מנותק מהמציאות. היו בעבר אמנים שניסו להחרים את העיר והיום כולם מופיעים בהיכל התרבות באריאל. עברנו את פרעה, עברנו את החרם על היכל התרבות ונעבור בקלות את החרם של פדן, עם חברות ישראליות כחול לבן. פדן לא מפנים את מה שרמי לוי הבין מזמן: אריאל היא ישראל והציבור באריאל ובשומרון ידחה את החרם הדוחה מבית מדרשו של פדן".

יוסי חן, יו"ר סניף הליכוד באריאל, חבר מועצת העיר ומתמודד לראשות העיר אריאל: התייחס גם הוא לדברים ואמר: "חברת מקדונלדס אינה מוכנה לפתוח סניף באריאל עקב היותה מעבר לקו הירוק. אני רואה בהצהרה זו הצהרה חמורה ואני קורא להחרים את מקדונלדס עקב ההחלטה השגויה לא לפתוח סניף בעיר ובכך לפגוע בתושבי העיר והסביבה המונים מאות אלפי בני אדם. חרם מסוג זה כבר עברנו בהיכל התרבות והתגברנו על החרם ,והיום היכל התרבות הוא מקום משגשג ושוקק חיים לתושבי העיר והסביבה .בנוסף אני מציע לשאר החברות שאמורות להגיע לסניף הקניון שיפתח, לשקול את צעדיהם בכובד ראש לפני שהם מקבלים החלטה כזאת או אחרת".


(ח"כ שקד וכלפה מצטרפים לחרם)