אחד הילדים שהגיעו הבוקר
אחד הילדים שהגיעו הבוקרהמרכז הרפואי זיו

 

לפנות בוקר (רביעי) הועברו למרכז הרפואי זיו על ידי צה"ל שני ילדים סורים פצועים ממלחמת האזרחים המתחוללת מעבר לגבול.

מבית החולים נמסר כי שני הילדים הובאו בנפרד. בן 15 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים ובן 9 במצב בינוני אשר כתוצאה מהפציעה איבד אחת מעיניו וסובל מפגיעות רסיסים בכל חלקי גופו, מאושפז במחלקת עיניים. הילד מלווה באביו.

ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, אומר כי הפצוע בן ה-15 המאושפז במחלקה הינו במצב קשה, אך הגיע בהכרה וסיפר כי כאשר נהג בטרקטור בשדות נפגע מרסיסי פגז. "הנער הסורי סובל מפגיעה רב מערכתית, נפגע מרסיסים בכל חלקי גופו וסובל משברים בלסת ובגפיים ופצע פתוח בגולגולת. הפגיעה המשמעותית ביותר הינה בגב וכן זיהומים בפצעים הפתוחים ואיבוד דם רב. את הטיפול הראשוני כולל ניתוח בבטן קיבל בסוריה".

ד"ר יוסי פיקל, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו בצפת, אומר כי "הילד בן ה-9 שהובא לפנות בוקר, איבד את עינו הימנית וסובל מפגיעות רסיסים בכל חלקי גופו. אביו של הילד, שנמצא עמו, סיפר לנו כי הוא נפגע כבר לפני שבועיים, לאחר שפגז פגע בביתם ונותח בסוריה. הפציעה בעין היתה תוך עינית כולל פגיעה באיברים האחוריים של העין. במצבים מסוג זה יש צורך דחוף לטפל בעין השנייה של הפצוע, כיוון שבמקרים רבים מתפתחת מחלה התוקפת את העין הבריאה. במחקר עולמי שעסק במחלה זו ונערך כבר בשנת 73' לאחר מלחמת יום הכיפורים התגלה כי, הפצועים הישראלים שנפגעו בצורה זו בעיניהם וטופלו בסטרואידים, לא פיתחו את אותה מחלה. מאז זהו סטנדרט הטיפולי בפגיעות עיניים מסוג זה".

עוד מוסיף ד"ר פיקל ואומר: "במהלך השבועיים בהם טופל הילד בסוריה הוא לא קיבל טיפול בסטרואידים, מצב המסכן את עינו הבריאה, לכן התחלנו טיפול מיידי בסטרואידים וביצענו בדיקה מקיפה למנוע הימצאות רסיסים בעין, במקביל יטופל הילד מפגיעות הרסיסים בשאר חלקי גופו".

יצוין כי במרכז הרפואי זיו מאושפזים בנוסף לשני הילדים הפצועים שהגיעו לפנות בוקר עוד ארבעה פצועים סורים, אחד במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ כללי ושלושה נוספים במחלקה הכירורגית. עד כה הועברו למרכז הרפואי זיו על ידי צה"ל 30 פצועים סורים ממלחמת האזרחים.