אבסורד. ח"כ קול
אבסורד. ח"כ קולפלאש 90
חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) שוהה בימים אלו בארצות הברית מטעם שדולת השמאל האמריקנית J street (ג'יי סטריט), ודורשת מהקהילה היהודית האמריקנית לתמוך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

"נסעתי לפגוש את הקהילה היהודית בארצות הברית ולדרוש מחבריה לתמוך בכל דרך אפשרית ביוזמה של ג׳ון קרי לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים", סיפרה קול.

בתחילה חשבה שמדובר בשליחות הגיונית, כהגדרתה, "קרי מגיע לארץ, הוא מסתובב בין כל מדינות ערב כדי לקבל תמיכה למהלך, זה הרי רק הגיוני שאעשה אותו דבר בארצות הברית".

"אבל ככל שאני חושבת על כך הרי זה אבסורד - נבחרת ציבור ישראלית, נוסעת לארץ אחרת כדי לבקש מאזרחיה ללחוץ על נבחרי הציבור שלהם, ללחוץ על נבחרי הציבור שלנו - שותפיי לקואליציה, לפעול כדי להציל את ישראל מהקיפאון הנורא ולקדם את הפתרון הידוע מראש", כך קול, תוך שהיא מכוונת לפתרון 'שתי המדינות'.

לאחר שהבינה כי מדובר בשליחות מעוותת, כלשונה, החליטה לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לחזור" לשולחן המשא ומתן והתייחסה לאמירתו בשבוע שעבר, לפיה מוכן נתניהו להקים אוהל בין ירושלים לרמאללה ולשבת בו עד שיצא עשן לבן. 

"שולחן ולא אוהל (אוהל ביולי-אוגוסט במזרח התיכון לא נשמע רציני לאף אחד). אני רוצה גם להזכיר לו ש'שתי מדינות' זו לא סיסמת בחירות אלא הפתרון היחיד הצודק והראוי לסכסוך הזה, והדרך היחידה למנוע פשיטת רגל מוסרית ואת עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", טענה קול.

בחודש אפריל סיירה ח"כ קול עם חבר משותף ברמאללה וחזרה נסערת במיוחד"אף תמונה לא תתאר את מה שעברתי", סיפרה ח"כ קול בפוסט ארוך שכתבה בדף הפייסבוק שלה.

בראשית דבריה, סיפרה כי צילמה תמונות רבות ברמאללה אך החליטה להימנע ולפרסם אותן. "גם אם אעלה תמונה של המכלאה הקפואה והמזוהמת במחסום קלנדיה בה עברתי אתמול בשובי מרמאללה, לא תוכלו לראות ובטח שלא להרגיש את ההשפלה והעלבון שחשתי ושחשים פלשתינאים בעלי אישורים הנאלצים לעבור בה יום אחרי יום.

"לא תוכלו גם לשמוע את קולה של החיילת שנבחה עלינו ('חברת כנסת? איזה כנסת בדיוק') מבעד לזכוכית האטומה ודרשה שנלך ונחזור קדימה ואחורה שוב שוב בלי שום סיבה", כתבה קול.