תשובות. לפיד
תשובות. לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, מברך על החלטת הממשלה לאשר את מתווה גיוס החרדים בהתאם לדו"ח ועדת פרי וקובע כי מדובר ביום היסטורי, "גם החרדים יבינו מהר מאוד שזה לטובתם, לוקח זמן עד שמתרגלים".

בראיון לגלי צה"ל ציין לפיד, כי "יהיו עכשיו צעקות ומענות בעיקר של הפוליטיקאים החרדים אבל בציבור החרדי הרחב יש רצון לעשות שינוי. החרדים לא רוצים להיות הציבור הכי עני במדינת ישראל, הם לא רוצים שהישיבות תהיינה מקום מקלט מפני הגיוס".

לפיד טוען כי גם הפולטיקאים ומנהיגי הציבור החרדי מבחינים את הייתרון בחוק, "הם כבולים לקטוריקה של עצמם, הם צועקים אבל בליבם פנימה הם יודעים שקרה פה דבר טוב".

"לא כולם החזון איש, לא כולם הבעל שם טוב, לא כולם רוצים להמשיך ולשבת בישיבה כל כך הרבה שנים ואנחנו עכשיו מאפשרים זאת", הוסיף.

לפיד ציין, כי המטרה הסופית היא שילוב של החרדים בכלכלה ובמשק באופן מלא, "צריך לעזור לציבור החרדי להרוויח יותר ולצאת ממעגל העוני".

לדבריו, הוא איננו מעוניין להתנגח עם החרדים ולא להרוס את עולם הישיבות, "החוק הזה מגדיר את לימוד התורה כערך לאומי, לא צריך להרוס את עולם הישיבות, צריך שהגאונים ילמדו והיתר ישרתו כמו כל אחד אחר".