קברו של זיגייר באוסטרליה
קברו של זיגייר באוסטרליהרויטרס

בישראל היה קיים לפחות עוד אסיר אחד שהוחזק בכלא תוך ששמו האמיתי ופרטיו האישיים חסויים גם מצוות הכלא והנהלת הכלא, כך עולה מפרטים נוספים שנחשפו מדו"ח חקירת מותו של "האסיר X".

עוד עולה מהחומרים, אשר פורסמו בעיתון "ידיעות אחרונות", כי בתאו של זיגייר היתה מצלמה שכוונה לחדר השירותים, אולם לא שידרה למשל"ט אלא רק לחדר המפקח על זיגייר. אלא שחדר זה היה ריק במשך שעות רבות וגם בשעת ההתאבדות, זאת בשל מחסור בכוח אדם במשל"ט.

בעקבות הפרטים שנחשפו העלה הפרקליט אביגדור פלדמן, אשר נפגש בעבר עם זיגייר, חשש כי זיגייר כלל לא התכוון לבצע התאבדות של ממש אלא רק "ניסיון התאבדות".

"אנחנו יודעים שרבים מהמתאבדים אינם מתכוונים לתוצאה הסופית של המעשה ומקווים שיצילו אותם, זיגייר ידע שהתא בו הוא שוהה מפוקח 24 שעות ביממה, לא היתה לו שום דרך לדעת שאיש איננו רואה אותו. הוא ביצע את ההכנות באיטיות ומן הסתם העריך שבשלב כלשהו יבוא מישהו ויציל אותו, גם אם ברגע האחרון", אמר פלדמן בראיון לגלי צה"ל.

פלדמן ציין כי הוא היה מודע גם לקיומו של האסיר האנונימי הנוסף, וכי עיקר האשמה על הטיפול בו איננה מוטלת על גורמי השב"כ אלא על המוסד הביטחוני שקבע את תנאי כליאתו.