הבית היהודי
הבית היהודיצילום: פלאש 90

סניף 'הבית היהודי' בירושלים יבחר השבוע את מועמדיו למועצת העיר.

מבין המועמדים להובלת הרשימה ניתן למצוא את השר לשעבר זבולון אורלב, השוקל אף לרוץ לראשות העיר ירושלים ולהתמודד מול ניר ברקת.

ראשי 'הבית היהודי', השרים נפתלי בנט ואורי אריאל מתנגדים להצבת אורלב בראשות הרשימה ומעדיפים את דב קלמנוביץ', יו"ר ארגון 'זוכרים' והפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, שהביע את נכונותו להיות מועמד מוסכם ולהוביל את הסיעה הירושלמית.

למעלה מ-200 חברי הסניף בבירה יבחרו לרשימה המקומית מספר מתמודדים מוכרים, ביניהם סגן ראש העיר המכהן דוד הדרי, יו"ר המנהל הקהילתי בהר חומה - הרצל יחזקאל, חגית משה - רעייתו של יו"ר הסניף איציק משב וכן רז קיל, דמות צעירה בבית היהודי, היוצב כפי הנראה כמועמד הצעירים ברשימה.

ייתכן כי גם אנשי ישיבת הר המור ואנשי ישיבת מרכז הרב יריצו מועמדים מטעמם לרשימה החדשה, ובשורה התחתונה הכיפות הסרוגות יהוו לשון מאזניים משמעותי בהרכב הקואליציה הבאה של עיריית ירושלים.

בתוך כך, על ראשות העיר מתמודד כעת רק זה המכהן, ניר ברקת, אליו צפוי להצטרף השבוע גם משה ליאון, רואה חשבון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויו"ר רכבת ישראל. ליאון צפוי לקבל את תמיכתן של מפלגות הליכוד, ישראל ביתנו ומפלגות חרדיות.