אסון בדולב - פעוטה נשכחה ברכב ומתה


הוידאו באדיבות "ישראל היום". צילום: רועי קסטרו

בפעם השלישית בתוך שבועיים ובפעם השנייה בתוך יומיים.

פעוטה כבת שלוש נשכחה בצהריים (שני) ברכב בישוב דולב שבמערב בנימין במשך חמש שעות.

הפעוטה נמצאה ללא דופק וללא נשימה בכלי הרכב שחנה בחניית האולפנה בישוב. היא פונתה באמבולנס תוך כדי פעולות החייאה למקום מפגש עם ניידת טיפול נמרץ. משם היא הועברה לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו רופאים לקבוע את מותה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי סמוך לשעה 13:15 התקבלה קריאה במשטרה מאזרח, שהבחין בפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה ברכב. חקירת המשטרה מעלה כי האב היה אמור להוריד את התינוקת בבוקר לגן אך שכח ונסע לעבודה. האם הגיעה לגן בצהריים והופתעה לגלות כי בתה לא שם. היא התקשרה לבעלה וזה נזכר כי שכח את בתו ברכב. 

חובשת מד"א יהל רון ופאראמדיק מד"א עמנואל שטרן סיפרו "הוזנקנו לטפל בתינוקת מחוסרת הכרה, כשהגענו למקום ראינו בן משפחה וסמוך אליו תינוקת כבת 3, מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק עם סימני מכת חום, הכנסנו אותה לאמבולנס, התחלנו בפעולות החייאה ויצאנו לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ של מדא שהייתה סמוך לישוב".

הפאראמדיק אפי בר סיפר "קיבלנו את התינוקת לטיפול תוך כדי שצוות האמבולנס מבצע בה פעולות החייאה וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות. חום גופה היה גבוה מאוד ובמקביל להחייאה הענקנו לה טיפול למכת חום שכלל את קירור הגוף ומתן נוזלים, והתחלנו בפינוי לביח אסף הרופא תוך כשאנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה. לצערנו, בהגיענו לבית החולים נקבע מותה". הטיפול הרפואי ופעולות ההחייאה נמשכו במשך למעלה משעה וחצי.

דובר הישוב דולב יעקב נתניהו מסר כי מדובר באירוע נוסף וקשה של שכחת ילד ברכב לוהט. לדבריו, מדובר במשפחה מוכרת בישוב אחראית ומסורה, "קשה להאמין שמשפחה כזו מצטרפת לטרגדיות מהסוג הזה".

רק אתמול אירע אסון דומה אף הוא בגוש בנימין. תינוקת בת כחמישה חודשים משילה נשכחה על ידי אביה ברכב המשפחתי במשך שבע שעות בחום הלוהט ונמצאה ללא רוח חיים.

מחקירת האירוע עולה כי אתמול בבוקר חזר אב המשפחה ממשמרת לילה כמאבטח. אשתו, העובדת כמטפלת, מסרה לו בטרם צאתה לעבודתה את שתי בנותיהן, הגדולה בת 3 והקטנה בת חמישה חודשים, כדי שייקח אותן למסגרותיהן החינוכיות. האב הוריד תחילה את הבת הגדולה בקייטנה, ואז במקום לנסוע למטפלת, שב לביתו. התינוקת נרדמה כנראה בכיסא הבטיחות, והאב, שככל הנראה שכח שבתו עדיין נמצאת ברכב, נכנס לביתו והלך לישון. 

במשך כשבע שעות לפחות שהתה התינוקת בתוך הרכב הלוהט. בשעות הצהריים המאוחרות קם האב והתארגן כדי לצאת ולאסוף את בנותיו. ככל הנראה, בדיוק אז התקשרה אליו אשתו כדי לדרוש בשלום הילדות, והוא רץ החוצה, פתח את דלת הרכב ונחרד. האב מיהר להוציאה מהרכב ורץ אל הבית כשהוא מתקשר למד"א וזועק לעזרה.


לפני שבועיים אירוע דומה התרחש גם ברמת גן. תינוקת בת 9 חודשים מתה כתוצאה ממכת חום והתייבשות, לאחר שנשכחה למשך שבע שעות בתוך רכב הג'יפ של הוריה. האב מצא את הילדה בתוך הרכב והזעיק למקום צוות מד"א, אך מותה של התינוקת נקבע בדרך לבית החולים.

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, פנה לתושבי המועצה בעקבות שני האסונות שאירעו אתמול והיום בישובים שילה ודולב שבבנימין, וקרא להורים ולאנשי הצוות החינוכי למשנה זהירות ותשומת לב.

"בעקבות שני אסונות שאירעו השבוע ביישובי בנימין, ובהם נשכחו תינוקות ברכבים למשך שעות, אני פונה אליכם בבקשה למשנה זהירות ותשומת לב. ימי חופש גדול אלה, שבהם מופרת השגרה וסדר היום שונה ולעיתים מאד עמוס, יחד עם החום הכבד, דורשים מאתנו ההורים להכפיל ולשלש מחשבה וזהירות בכל הנוגע לבטיחות ילדינו", כתב רואה.

"אני פונה גם אל ממדריכי הקייטנות, הסייעות והמטפלות – להגדיל ראש, לשים לב מי מהילדים לא הגיע, ולברר בשל מה. ההורים, בהתאם, מתבקשים לעדכן על היעדרות. שני אירועים סמוכים אלה במקומותינו ערב תשעה באב מחייבים אותנו לבחון את דרכי התנהלותנו ולשאול עצמנו היכן ניתן לשפר, לתקן ולייעל", הוסיף ראש המועצה.