מפלגת הבית היהודי וראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, משתפים פעולה בבחירות המקומיות.

במסיבת עיתונאים משותפת, הכריזו 'הבית היהודי' וראש העיר נצרת עילית העומד בראש רשימת 'עורי עיר' על חתימת הסכם עודפים בבחירות לעירייה.

עוד סוכם כי לאחר ההצלחה הצפויה בבחירות, יקבלו נציגי 'הבית היהודי' בנצרת עילית את האחריות לתיק ההתיישבות.

שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי), המלווה את העיר נצרת עילית מזה מספר שנים ופועל לפיתוחה, אמר ״אנחנו נמצאים ערב בחירות מוניציפאליות. אני נהנה תמיד להגיע ולראות את ההתפתחות העצומה של העיר כשאני יודע מאיפה זה מגיע- מראש העיר שדוחף ללא לאות.

"סיכמנו כאן שנרוץ יחד ונחתום הסכם עודפים כדי להביא למיצוי מקסימאלי של הרשימות. אנחנו משלבים ידיים במטרה לנצח את הבחירות ולהוביל את העיר עוד חמש שנים".

השר אריאל התייחס לסוגיית ההתיישבות הערבית בעיר ואמר "יש פה שני כיוונים מרכזיים שצריך להתייחס אליהם: המשרד מטפל בכל האוכלוסיות. מי שמכיר אותי יודע שאני כבר חמש שנים לוחץ לשווק קרקעות בנצרת עילית העיר. פרצנו את זה. שיווקנו 700 יחידות דיור ראשונות ואנחנו נוציא עוד 700. מצד שני נעשה הכל לפתח בניה לכלל המגזרים בנצרת עילית". 

לדבר שר השיכון, "ברגע שאין פתרונות לציבור הערבי בנצרת, נוצרים לחצים שדוחפים לרכישות בנצרת עילית. אני חושב שהפעילות בשני המישורים תיתן מענה, גם אם לא ב- 100% היא תיתן מענה ראוי". 

ראש העיר נצרת עלית, שמעון גפסו, אמר "אני רואה בבית היהודי שותפים טבעיים לעשייה וסוכם כי לאחר הבחירות והרכבת המועצה הבאה יקבלו את תיק ההתיישבות בנצרת עילית".

מנכ"ל 'האיחוד הלאומי תקומה' נחי אייל, התייחס למתקפות שסופג גפסו מצד ערביי העיר. "על אף המתקפות נגד ראש העיר אני רואה בשותפות ביננו דרך לחיזוק אופיה היהודי של נצרת עלית. אני שמח על ההסכם בין 'הבית היהודי' בראשות נדב טובול ובין ראש העיר שמעון גפסו. הסכם עודפים נחתם בין הסיעות בשותפות אמת להצלחת נצרת עילית״.

ראש רשימת 'הבית היהודי' בנצרת עילית, נדב טובול, אמר כי הוא :בטוח שנזכה להיות שליחים נאמנים ולהוביל את העיר קדימה ביחד עם כל המגזרים".